اخبار بورس

آرامش در بازار دلار / سیگنال‌های افزایشی برای قیمت دلار

آرامش در بازار دلار / سیگنال‌های افزایشی برای قیمت دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز چهارشنبه ۲۲ دی ماه بازار ارز تهران در فضای خلوت معاملاتی حرکت قابل توجهی از خود نشان نداد. قیمت دلار در بازار آزاد ارز تهران که در روز سه‌شنبه با نمایشی افزایشی از کانال ۲۷ هزار تومانی خارج شده و در کانال ۲۸ هزار تومانی معامله می‌شد روز چهارشنبه به روند رو به جلوی خود ادامه نداد و با نوسان اندک به کار خود پایان داد.

تحلیلگران بازار ارز این سکون معاملاتی را در اثر فضای خلوت اخبار سیاسی پیرامون مذاکرات هسته‌ای وین می‌بینند و با اشاره به کاهش حجم معاملات در گردش بازار ارز بر این باورند که احتمال نوسان دلار ‌بین کف ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان و سقف ۲۸ هزار و ۳۵۰ تومان حداقل تا زمان انتشار خبر جدید از مذاکرات هسته‌ای وین وجود دارد.

سیگنال‌های افزایشی برای بازار دلار

اما عده‌ای دیگر از تحلیلگران با اشاره به سیگنال ضعیف منفی منتشر شده از سوی تیم مذاکره‌کننده فرانسوی معتقدند که احتمال حرکت افزایشی هرچند اندک در روز‌های آخر هفته جاری وجود دارد. دیروز ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه با ادعای اینکه مذاکرات وین به آهستگی پیش می‌رود، مدعی شد هنوز تا تکمیل مذاکرات و احیای برجام فاصله دارند. کارشناسان بازار با ضعیف شمردن این سیگنال منفی تاثیر این مطلب را بر بازار اندک اما غیر قابل چشم‌پوشی شمردند.

شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز حاکی از آن است که هرچند اندک اما همچنان تعداد خریداران از تعداد فروشندگان بیشتر است. طی بررسی‌های به‌عمل آمده از فضای بازار ارز روز چهارشنبه می‌توان نتیجه گرفت که روند هیجانی کاهش قیمت فعلا متوقف شده و بازار در تلاش برای ثبات نسبی قیمت است.

قیمت دلار با ثبات می‌شود؟

طبق نظر برخی از کارشناسان این ثبات موقت می‌تواند برای بازارساز بسیار مفید باشد. این افراد با اشاره به تمایل بازارساز به کاهش پله‌ای نرخ ارز در بازار تهران معتقدند که این ثبات نرخ موقت دلار در حوالی رقم ۲۸ هزار تومان می‌تواند در راستای سیاست‌های کاهش پله‌ای نرخ ارز بسیار مفید بوده و می‌تواند عامل هماهنگ‌کننده میزان عرضه و تقاضا در بازار باشد.

با این حال باید دید در روز‌های آتی و در صورت انتشار مجدد اخبار از مقر مذاکرات هسته‌ای بازار ارز چه واکنشی از خود نشان خواهد داد و نمودار قیمت دلار به چه سمتی خواهد رفت.

آخرین اخبار قیمت دلار در صفحه قیمت دلار تجارت‌نیوز بخوانید.

 

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا