اجتماعی

آخر هفته بارانی و برفی در این استان‌ها

آخر هفته بارانی و برفی در این استان‌ها

صادق ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی کشور تا روز پنجشنبه(۱۲ اسفند ماه) اظهار کرد: سه‌شنبه در خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان رگبار پراکنده گاهی رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در نیمه غربی کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. چهارشنبه (۱۱ اسفند ماه) فقط در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق آسمان صاف خواهد بود.  

وی ضمن اشاره به ورود سا مانه بارشی از اواخر هفته ادامه داد: پنج شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در نوار غربی کشور، غرب اصفهان و فارس، شمال نوشهر و بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که در ارتفاعات بارش به صورت برف است. بارش در جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و غرب اصفهان شدت خواهد داشت. جمعه( ۱۳ اسفند ماه) گستره فعالیت سامانه کل کشور به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در بر خواهد گرفت. در استان‌های چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب اصفهان رگبارو رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بعداز ظهر جمعه بارش در نوار غربی کشور کاهش می یابد و در اواخر وقت این سامانه از شمال شرق کشور خارج می شود.

ضیاییان اضافه کرد: شنبه( ۱۴ اسفند ماه) با گذر موج تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شمال غرب منطقه خراسان و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده گاهی وزش باد قابل انتظار است.

وی در پایان ضمن اشاره به افزایش دما در استان‌های ساحلی طی روزهای پایانی هفته گفت: همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش محسوس دما همراه با وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و جمعه کاهش دما در این مناطق رخ خواهد داد. همچنین در روز جمعه در غالب مناطق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. خلیج فارس طی امروز و دریای خزر در روز جمعه مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ بهمن ماه) نیمه ابری در بعضی ساعات غبار محلی بتدریج ابری گاهی وزش باد  با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۱۲ اسفند ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد و با بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۲۵ بهمن‌ماه) شهرکرد با کمینه دمای ۶- درجه سانتیگراد و فردا (۱۱ اسفندماه) شهرکرد با کمینه دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرد و امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه و فردا( ۱۱ اسفند ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

۴۷۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا