سمنان

آخرین اخبار از واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان سمنان/ کدام مدارس باز شدند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حدود ۱۹ ماه است که با همه‌گیری ویروس کرونا، بین دانش‌آموزان و مدارس فاصله ایجاد شده است که این مهم آسیب جدی برای آنها به دنبال دارد.

دور بودن دانش‌آموزان از فضای مدارس علاوه بر اینکه آنها را در زمینه آموزش دچار مشکل می‌کند، موجب دوری آنها از فضای جامعه و گروه همسالان می‌شود که در درازمدت عواقب زیادی به همراه دارد.

با توجه به اینکه سیاست دولت بر بازگشایی مدارس است، واکسیناسیون معلمان، دانش‌آموزان، کادر آموزشی مدارس و سایر افراد مرتبط با آنها انجام شده و همچنان ادامه دارد.

در استان سمنان هم واکسیناسیون این افراد برابر کروناویروس در حال انجام است تا دانش‌آموزان بتوانند هر چه زودتر در مدارس حضور یابند.

روند واکسیناسیون در حوزه آموزش و پرورش تسریع یابد

استاندار سمنان گفت: امر واکسیناسیون فرهنگیان، معلمان و دانش‌آموزان استان یکی از اقدامات بسیار ضروری است که باید روند اجرای این مهم تسریع یابد.

سیدمحمدرضا هاشمی با تأکید بر اینکه موضوع واکسیناسیون کرونا در حوزه آموزش و پرورش به‌صورت جدی دنبال شود، گفت: لازم است کسانی که از واکسن کرونا استفاده نکردند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکسینه شوند.

وی افزود: مدت‌ها است که با همه‌گیری ویروس کرونا، بین ارتباط دانش‌آموز و خانواده با مدرسه و همچنین ارتباط دانش‌آموز با جامعه، فاصله افتاده است که این مهم آسیب بسیار جدی برای این سه رُکن اصلی آموزش و پرورش به همراه خواهد داشت.

استاندار سمنان بیان کرد: از پتانسیل بهداشت‌یاران و مربیان بهداشت در زمینه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مدارس و فضاهای آموزشی استفاده شود.

هاشمی تصریح کرد: تمام جامعه، به‌خصوص فرزندان ما در آموزش و پرورش، در زمینه مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت در اولویت کاری قرار دارند و باید در این حوزه به‌صورت جدی و ویژه اقدام کنیم.

وی ادامه داد: قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش، یکی از مترقی‌ترین قوانین کشور است؛ عمومی کردن مسأله آموزش و پرورش، جلب و مشارکت مردم در این حوزه و نظارت مردم بر آن، از اهداف اصلی تشکیل این شورا بوده و خواهد بود که نیاز است توجه جدی به آن صورت گیرد.

استاندار سمنان اضافه کرد: مردم زمانی در حوزه‌های مختلف مشارکت مطلوبی دارند که آشنایی با عملکرد درونی و برونی یک سازمان داشته باشند و نیاز است تا آموزش و پرورش نسبت به تحقق این مهم، اقدام کند.

هاشمی گفت: در خصوص تأمین وسایل دریافت آموزش مجازی همچون تبلت، نیاز است تا از ظرفیت خیران استفاده کنیم؛ نباید دانش‌آموزی در استان سمنان به دلیل محرومیت و نداشتن تبلت، از تحصیل باز بماند.

هاشمی خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان، تأکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، ضرورت دارد تا دستورالعمل ویژه مقابله با کرونا در فصل سرما و شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری، تدوین و ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی و سواد حرکتی بین دانش‌آموزان، به‌منظور افزایش نشاط و سلامت جسمی و همچنین سلامت روان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مشارکت آموزش و پرورش برنامه ویژه‌ای تدوین و اجرایی کنند.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در زمینه روز ۱۳ آبان، تأکید ریاست جمهور و اعضای ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، بر برگزاری این مراسم در محوطه باز مدارس و مراکز آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حرکت است که دستورالعمل این مهم توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد.

واکسیناسیون ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش‌آموزان سمنان

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: طی ۷ ماه گذشته، چهار جلسه شورای آموزش و پرورش با ۲۴ مصوبه برگزار و عمده این مصوبات اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تسهیل فرصت یادگیری باکیفیت در گام دوم انقلاب، شعار سال تحصیلی جاری است، افزود: اجرای سند تحول بنیادین، راهبرد وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین این اداره کل در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: ازنظر سرانه امکانات در وضع مطلوبی قرار داریم، شاخص جمعیت دانش‌آموزی استان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر و سرانه باسوادی در استان بالا است.

دستورانی بیان کرد: ضریب پراکندگی بالا، بزرگ‌ترین چالش ما در آموزش و پرورش استان سمنان است که ما را با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه می‌سازد.

وی با بیان اینکه ازلحاظ پوشش دوره‌های تحصیلی مختلف، آموزش و پرورش استان سمنان در وضع خوبی قرار دارد، ادامه داد: یک‌هزار و ۱۴۷ مدرسه با ۵۷ هزار کلاس درس در استان داریم که ۱۲۶ هزار دانش‌آموز در این کلاس‌های درس به تحصیل می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۲۱ هزار دانش‌آموز در این استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: هشت هزار و ۵۰۰ معلم و درمجموع ۱۰ هزار نفر کارمند در مجموعه آموزش و پرورش استان فعالیت دارند.

دستورانی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر کم‌سواد و بی‌سواد در استان سمنان داریم که برای سه هزار نفر برنامه در دستور کار قرار دارد، گفت: در دو سال اخیر در بحث سند شتاب‌بخشی سوادآموزی در استان، رتبه‌های برتر کشوری را کسب کردیم.

فعالیت حضوری ۳۳۵ مدرسه در استان سمنان

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های بهداشتی، یک‌سوم مدارس استان به تعداد ۳۳۵ مدرسه با ۱۷ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری به‌صورت حضوری فعال شدند که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری استقرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان مقابل کرونا واکسینه شدند.

دستورانی تأکید کرد: امیدواریم با افزایش شعاع واکسیناسیون دانش‌آموزان، شاهد تعداد مدارس حضوری بیشتری در سال تحصیلی جاری در استان سمنان باشیم.

وی گفت: تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل طی ۲۰ ماه گذشته و همه‌گیری ویروس کرونا، افزایش یافته که مساعدت و حمایت از این مهم نیازمند توجه جدی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، سی و نُهمین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت به‌صورت مجازی در استان سمنان با حضور یک‌هزار دانش‌آموز برگزار شد.

محدودیتی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان نداریم

جعفر جندقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز اظهار کرد: ۶۵ درصد جمعیت دانش‌آموزان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دوسوم دانش‌آموزان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان واکسن زدند، اضافه کرد: نیاز است تا دانش‌آموزان و معلمان استان نسبت به امر واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ادامه داد: دستورالعمل‌هایی برای مدیریت هوشمند رعایت پروتکل‌ها در آینده لحاظ خواهد شد.

جندقی افزود: برای واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان استان سمنان هیچ محدودیتی نداریم و می‌توانیم با هماهنگی آموزش و پرورش در هر نقطه و مکانی نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین واکسن ایمن برای محدوده سنی دوره تحصیلی ابتدایی، این امر نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا