قزوین

آب سالم در یک قدمی آبیک/پیشرفت حدود ۹۰ درصدی فاز یک پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک

فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: خوشبختانه پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک در فاز نخست خود با قدرت در حال انجام است.

وی عنوان کرد: مردم صبور آبیک سالهاست چشم انتظار آب شرب سالم و استاندارد هستند که خوشبختانه فاز یک پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک که با گذشت سالیان متمادی تا سال ۹۸ حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشت، در این مدت به حدود ۹۰ درصد پیشرفت رسیده و ان شاءالله به زودی و تا قبل از دهه فجر مردم این دیار طعم خوش رسیدن آب را خواهند چشید.

این نمایندهٔ مجلس افزود: همچنین طی هفته اخیر قرارداد انتقال آب از سد طالقان به ۱۵ شهر و ۱۹۴ روستا به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی و استراتژیک استان در حوزه آب، با تشکیل کنسرسیوم بخش خصوصی کلید خورد که این اتفاق میمون حاصل عزم جدی و پیگیری مجددانه تمامی مدیران اجرایی استان و نمایندگان محترم در سطح ملی و استانی است.

نمایندهٔ قزوین، آبیک و البرز در پایان عنوان کرد: امیدواریم به موجب این قرارداد با بخش خصوصی با حجم اعتباری بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان، طی سه سال آینده این پروژه حیاتی در فازهای بعدی خود با قدرت ادامه یابد و بعد از سالها انتظار آب استاندارد به ۱۵ شهر و ۱۹۴ روستا برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پروژۀ انتقال آب از سد طالقان به قزوین و حل مشکل آب شرب 15 شهر و 194 روستای استان از جمله شهر آبیک، از میانه‌های دهه نود کلید خورد. در سفر رئیس جمهور وقت، در سال 95 به قزوین، حسن روحانی به مردم وعده داد این پروژه تا سال 98 افتتاح خواهد شد اما عدم تخصیص اعتبار کافی و مشکلات اجرایی، تحقق این پروژه را با مشکل مواجه کرد. در حال حاضر با پیگیری نمایندگان مجلس فاز یک این پروژه و رسیدن آب شرب سالم و مطلوب به شهر آبیک برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا