همدان

افتتاح 9 کتابخانه عمومی شهری و روستایی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عاطفه زارعی امشب در آیین بزرگداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان همدان با بیان اینکه کتابخوانی راهی برای کسب معرفت و محملی برای ارتقای خود و جامعه است اظهار کرد: کتابخوانی سرچشمه‌ لذت و واسطه‌ای برای کسب معنا و دورازه‌ای است که پرسش‌های ارزشی و درونی را تبیین می‌کند و دستاوردی است که در تمام ادیان الهی تقدیس می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها مراکز اجتماعی و دانشی هستند که با ارائه خدمات به توسعه کتابخوانی می‌پردازند و به فرهنگ جامعه کمک می‌کنند افزود: طی یک سالی که با شیوع کرونا همراه بود، کتابخوانی تعطیل نشد و با تعریف سناریوی دیگری خدمات در بستر فضای مجازی ادامه یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در یک سال گذشته ۷۵ درصد کتابخانه‌های استان به وای فای رایگان ویژه مجهز شدند و ۹ باب کتابخانه شهری و روستایی در شهرستان‌های ملایر، رزن، بهار، تویسرکان، کبودراهنگ و یک باب پانسیون مطالعاتی با کمک بخش خصوصی در شهر همدان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان «دوست من کتاب» برگزار و ۷۹۴ اثر از ۱۹ استان از بین بیش از ۲ هزار اثر دریافت شده به مرحله نهایی داوری راه یافتند افزود: در هفته کتاب سال جاری فراخوان دومین جشنواره «دوست من کتاب» منتشر خواهد شد.

زارعی با بیان اینکه ۱۰ هزار فعالیت فرهنگی ثبت شده در کتابخانه‌های استان با توجه به ویژگی‌های بومی و ذائقه مردم برگزار شده است ادامه داد: کسب رتبه در جشنواره ملی عشایر و روستاهای دوستدار کتاب و جشنواره آوای کتاب از افتخارات دیگر کتابخانه‌های عمومی استان همدان است.

وی از برگزاری محافل ادبی، قرآنی و جوانه‌ها در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ارائه میز مرجع مجازی همراه با خدمات رایگان در پایگاه‌های فارسی و لاتین، راه‌اندازی پیک کتاب، آخر هفته با کتاب در مکا‌ن‌های گردشگری از دیگر خدمات کتابخانه‌ها در دوران شیوع کرونا بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه در هفته کتاب امسال بیش از یک‌هزار فعالیت فرهنگی انجام شده و یا در حال انجام است گفت: جشن ۵۰ سالگی هفت کتابخانه عمومی در استان برگزار می‌شود، ضمن اینکه کاروان دوستی با کتاب در در بخش شیرین سو کبودراهنگ حضور یافت و در آینده این کاروان در تمام مناطق استان که فاقد کتابخانه هستند خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا