اخبار ورزشی

الاهلی در چالش نبود ستارگانش، جام جهانی باشگاه‌ها را شروع خواهد کرد!

الاهلی در چالش نبود ستارگانش، جام جهانی باشگاه‌ها را شروع خواهد کرد!

به گزارش خبرگزاری recive؛ به دلیل اردوهای تیم ملی مصر و راهیابی این تیم به فینال جام ملت‌های آفریقا  در روز پنجشنبه ۱۴ بهمن، تیم الاهلی مصر با چالش غیبت بسیاری از بازیکنانش روبرو شده است. سرمربی تیم الاهلی، پتزو موسیومانه نیز در کنفرانس خبری پیش از اولین بازی حاضر نشد و این قضیه نگرانی‌ها را برای این موفقیت این تیم در این تورنمنت دوچندان کرد. دستیار سرمربی الاهلی، سامی السودانی در گفت‌وگو با خبرنگار recive پیش از بازی مقابل مونتری در کنفرانس خبری، گفت:«ما به تمام بازیکنانمان ایمان داریم، همه آن‌ها حتی کسانی که در تیم ملی نیستند تجربه زیادی دارند. اکثر بازیکنان الاهلی در سطح تیم ملی و رقابت‌های بزرگ هستند. ما به بازیکنان خود اعتماد داریم و می‌دانیم که طرفداران و حمایت کننده‌های ما نیز به آن‌ها ایمان دارند. ما به کمک خدا بهترین خودمان را به نمایش می‌گذاریم که برنده مسابقه باشیم.

تیم الاهلی قطعا بازیکنان تیم ملی مصر را حمایت می‌کند در واقع من منظورم فقط فوتبال نیست در تمام ورزش ها این حمایت وجود دارد و این چیزی هست که به طور کلی باشگاه الاهلی را شناخته کرده است و علاقه به مصر در همه ما وجود دارد. ما بازیکنان تیم ملی مصر را تشویق خواهیم کرد و همچنین امیدواریم بهترین عملکرد خود را داشته باشند. با توجه به حضور تیم ملی مصر در بازی فینال، ما در بازی‌های اول و دوم دو تا از بازیکنان را در اختیار نخواهیم داشت.

او ادامه داد: «ما امیدواریم که عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشیم. با اینکه به خاطر مصدومیت هایی که بازیکنان در اردوی تیم ملی داشتند، با سختی‌هایی مواجه شدیم؛ مثل اکرم که یک بازیکن بزرگ برایمان محسوب می‌شود و به علاوه آن دیگر بازیکنان مصدوم مثل صلاح محسن و حسام حسن و شاید هم عمر حمدی، که دیروز با مصدومیت مواجه شد. اما خب الاهلی تمام تلاشش رو برای برد خواهد کرد. در تمام بازی‌ها ما بسیار بلند پرواز هستیم و ما دوست داشتیم الان سرمربی، موسیومانه اینجا باشد اما خب امیدواریم فردا در بازی مقابل مونتری حضور داشته باشد. همچنین ما تاریخچه بزرگی در تورنومنت ها و قهرمانی ها داریم. ما به هر حال تیمی هستیم که بیشترین دفعات شرکت را در این تورنمنت داشته است. فکر می‌کنم هفت بار در جام جهانی باشگاه‌ها حضور داشتیم. همانطور که گفتم. ما با استراتژی خودمان بازی ها را آغاز خواهیم کرد. »
السودانی در پاسخ به سوال خبرنگار recive، در ارتباط با تاثیر غیب بازیکنان بر دیگر افراد تیم و حضور احتمالی غایبین در بازی های پیش رو، گفت: « البته که الاهلی میخواهد در این بازی ها به فینال برسد و برنده این مسابقات باشد، این درواقع فلسفه ایی هست که ما در طول تمام تاریخ در پیش گرفتیم. البته که ما روی روانشناسی بازیکنان نیز کار کردیم، این جنبه خیلی مهمی برای ماست. ما تیم را به کمک کاپیتان مدیریت می‌کنیم. همه در نقش خود بهترین خواهند بود، درست است که تمام شرایط بر وفق مراد ما نیست اما به هر حال ما بهترین خودمان را به نمایش خواهیم گذاشت. ما امید داشتیم تاریخ برگزاری بازی ها تغییر کند اما خب اتفاق نیفتاد، ما در حال حاضر نماینده بخشی از افغان ها نیز هستیم و فقط نماینده مصر نیستیم. ما در واقع باید فوتبال آفریقا را به نمایش بگذاریم. تمام افراد تیم الاهلی می‌دانند که طرفداران ما منتظر بهترین نمایش از ما هستند و ما هم بهترین خودمان خواهیم بود.»
بیشتر بخوانید:

واکنش حردانی به منتفی شدن انتقالش به استقلال/عکس

عکس پدر،پشت زمینه کامپیوتر پسر/عکس

عجیب‌ترین خرید تابستانی پرسپولیس

او در پاسخ به سوالی در خصوص بازی اول ادامه داد: «بازی اول مهم ترین بازی برای ماست. در حال حاضر، همانطور که سال گذشته توانستیم پیروز میدان باشیم و محرک بسیار خوبی برایمان شد و ما را به حرکت درآورد از بازی اول به بازی بعدی، بنابراین اولین هدف ما این است که به فکر مسابقه اولمان باشیم، ما تمرکز بسیار زیادی بر روی این مسابقه گذاشتیم و امیدواریم به یاری خدا این بازی را پشت سر بگذاریم. »
همچنین کاپیتان الاهلی درمورد تجربه خود در جدال مقابل مونتری، گفت:«من دو دفعه بازی کردم. یک بار در مراکش و یک بار در ژاپن، که البته آخرین بار باختیم. البته که این باخت یک نوع محرک برای ماست. تمام بازیکنان به یک دیگر روحیه می‌دهند و با امید خدا ما می‌توانیم بازی فردا را با موفقیت پشت سر بگذاریم.»
او در ادامه نیز در مورد چگونگی آماده کردن بازیکنان جایگزین که برای اولین بار این تورنمنت را تجربه می‌کنند، گفت: «ما با تک تک بازیکنان صحبت می‌کنیم و درسته که بازیکنانی که برای اولین بار در این تورنومنت جهانی بزرگ شرکت می‌کنند کمی مضطرب باشند، اما ما به آن‌ها روحیه می‌دهیم تا بتوانند بهترین خودشان باشند و هیچ ترسی نداشته باشند، زیرا آن‌ها این فرصت را دارند تا تواناییشان را در زمین مسابقه اثبات کنند. »
 در آخر السودانی الاهلی در مورد بازی شب گذشته مصر، گفت: «ما مسابقه مصر را تماشا کردیم و میدانستیم که هدف پیروزی است. بنابراین ما به عنوان یک مصری این بازی را تماشا کردیم و ما می دانیم که در سطح باشگاه الاهلی نماینده مصر هستیم و صد در صد می‌دانیم که ما نیاز به پیروزی داریم و این در تمام کادر فنی الاهلی نیز وجود دارد. همه ما خوشحال شدیم و ما با بازیکنان تماس داشتیم و حمایتمان را نشان دادیم و تیم الاهلی همیشه به منفعت مصر فکر می‌کند.»
کاپیتان الاهلی نیز در این باره گفت: «ما به عنوان یه مخاطب و هوادار بازی دیشب را تماشا کردیم ما به بازیکنان تیم ملی صرفا به عنوان بازیکنان تیم ملی نگاه نمی‌کنیم، بلکه آنها نیز از ما هستند و همیشه طرفدارشان هستیم و البته که امیدوار بودیم که پیروز شوند و ما بسیار خوشحال و هیجان زده بودیم. ما در تیم الاهلی به عنوان یک تیم اصلی و نیمکت‌نشینان نیستیم، همه‌ی ما نماینده یک تیم هستیم و این مهم ترین بخش برای الهام گرفتن ماست.»
مصاحبه از سحر استاد رحیمی
۲۵۷ ۲۵۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا