مازندران

تایید شناسایی یک مورد بیمار ابتلا به سرخک در مازندران

تایید شناسایی یک مورد بیمار ابتلا به سرخک در مازندران

به گزارش recive از مازندران، عباس علی پور با اشاره به تایید یک مورد از ۵۹ مورد بیمار مشکوک به سرخک در مازندران گفت: یک مورد بیمار ، تبعه کشور همسایه بود.

وی با بیان اینکه در برنامه واکسیناسیون جاری در کشور، همه کودکان در بازه زمانی ۱۲ و ۱۸ ماهگی ۲ نوبت واکسن سرخک دریافت می‌کنند تاکید کرد: والدین، واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال را هرچه زودتر تکمیل کنند.

وی به برنامه ارائه شده برای پوشش رایگان واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی به علت ضعف ساختارهای بهداشتی در کشورهای همسایه با توجه به مهاجرت شماری از اتباع به کشور، اشاره وتوصیه کرد: جمعیت افاغنه ساکن در مازندران می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و جامع خدمات شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت روستایی برای تزریق رایگان واکسن سرخک اقدام کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با بیان اینکه بیماری سرخک از جمله بیماری‌های عفونی بسیار مسری و همراه با تب، بروز بثورات جلدی ومشکلات تنفسی است و واکسن سرخک درقالب واکسن سه گانه ام ام آر که واکسن ترکیبی علیه بیماری‌های سرخک، سرخچه و اوریون تزریق می‌شود خاطر نشان کرد: خانواده‌ها ایمن سازی با واکسن را به عنوان مهم ترین راه مقابله با بیماری ویروسی بیشتر جدی بگیرند.
48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا