اصفهان

برف و باران همچنان مهمان آسمان اصفهان است/ سمیرم رکورددار بارش‌ها در استان

ابراهیم هنرمند، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا اوایل وقت روز سه‌شنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی به‌صورت نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده و در نیمه‌ شمالی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه بارش تا اوایل روز سه‌شنبه در مناطق شرقی ادامه خواهد داشت، گفت: بارش در مناطق همجوار با استان‌های جنوبی و همراه با مه‌آلودگی، کاهش دید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز بیان کرد: روز چهارشنبه با گذر موج ضعیف مجدداً شرایط بارش به ویژه در غرب و شمال استان به شکل باران و برف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان بیشینه دمای هوا یک تا ۳درجه افزایش و کمینه‌ یک تا ۲ درجه کاهش خواهد داشت، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۲ و کمینه فردا منفی یک درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت منفی ۷ و خور و بیابانک با ۱۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان خاطرنشان کرد: اصفهان ۱.۸، اردستان ۱.۵، آران ۰.۳، بادرود یک، برزوک ۱.۵، بوئین میاندشت ۴.۸، چادگان ۲.۴ و یک سانتی‌متر برف، چوپانان ۰.۷، خوانسار ۱.۹ و یک سانتی‌متر برف، خور و بیابانک ۰.۸، داران ۵.۵ و ۶ سانتی‌متر برف، دهاقان ۲.۹، دهق ۰.۷، زرین‌شهر ۵.۶، سمیرم ۱۵.۳ و ۱۹ سانتی‌متر برف، شهرضا ۷.۱، علویجه و فرودگاه شهید بهشتی ۰.۴، فریدون‌شهر ۷.۶ و ۸ سانتی‌متر برف، کبوترآباد ۱.۶، گلپایگان ۱.۳، مبارکه ۶.۲، میمه ۲.۷ و یک سانتی‌متر برف، نائین ۱.۹، نجف آباد ۱.۳ و ورزنه ۵.۵ میلی‌متر بارش برف و باران گزارش شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا