آذربایجان غربی

۱۹۰ المان نوروزی در ارومیه نصب خواهد شد / احداث ۷ پارک جدید در برنامه سال آینده

۱۹۰ المان نوروزی در ارومیه نصب خواهد شد / احداث ۷ پارک جدید در برنامه سال آینده

به گزارش recive آذربایجان‌غربی، علی شایگان در جلسه هم اندیشی با خبرگزاری‌ها در خصوص فرارسیدن هفته درختکاری گفت: بنا داریم کاشت یک میلیون اصله نهال و درختچه زینتی تولید شده در سه نهالستان را با همراهی شهروندان اجرایی کنیم که اکثر آنها با توجه به شرایط کنونی کم‌آبی مقاوم هستند با این حال امسال همزمان با روز درختکاری ۲۰۰هزار اصله نهال توسط شهرداری و یک صد هزار اصله توسط شهروندان کاشته شود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با ثبت نام در سامانه شهرداری به آدرس khedmat.urmia.ir و یا بصورت حضوری تقاضای نهال رایگان کنند و بعد از ثبت درخواست، کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بررسی و نهال اهدا خواهدشد.

وی به وجود درختان کهنسال در سطح شهر ارومیه هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ درخت کهنسال با بیش از یکصد سال سن در نقاط مختلف شهر شناسایی شده که با هماهنگی میراث فرهنگی ضمن شناسنامه‌دار کردن آنها، تلاش خواهیم کرد در فهرست آثار ملی نیز ثبت شوند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن سال جدید و عید نوروز ۱۹۰ المان نوروزی از جمله طرح تراکتور، آب‌نماها و طاووس بهمراه شش المان هفت‌سین نوروزی در ۶ نقطه شهر در  جمله مقابل شهرداری و موزه مردم شناسی ارومیه نصب خواهدشد.

شایگان گفت: همزمان با ورود فصل بهار ۴ میلیون بوته گل، ۱۰۰هزار گل لاله در کل شهر کاشته می‌شود.

شایگان از احداث و راه اندازی ۷ پارک جدید در سال آینده خبر داد و گفت: پارک دین پرست با ۲۲ هزار متر مربع مساحت، پارک دیگاله با ۱۹ هزار متر مربع، پارک جانویسلو با ۶ هزار متر مربع، پارک سلامت با ۲۰ هزار متر مربع و پارک فدک با ۵۵۰۰ متر مربع و پارک بشارت با ۶ هزار مترمربع و توسعه پارک ائللر باغی با ۵ هزار متر مربع از جمله پارک های در دست اقدام است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز در ارومیه ۱۱.۸ مترمربع است و بالابردن آن جزو اولویت‌های ماست.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا