اخبار استانها

سرمایه‌گذاری ۳۲۸۸ میلیارد ریالی ایرانسل در کهگیلویه و بویراحمد

سرمایه‌گذاری ۳۲۸۸ میلیارد ریالی ایرانسل در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بیژن عباسی‌آرند، در خصوص آخرین وضعیت توسعه شبکه ارتباطی این اپراتور در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان با داشتن جمعیت بیش از ۷۱۳ هزار نفر، رتبه ۲۸ مصرف دیتا در شبکه ایرانسل را در اختیار داشته و تعداد مشترکان فعال ایرانسل در استان، بیش از ۲۳۵ هزار نفر است و از این میان، بیش از ۱۷۴ هزار نفر، مشترک دیتا هستند.

وی در خصوص پوشش شبکه ایرانسل در استان، تأکید کرد: ۸۰ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، تحت پوشش شبکه ارتباطی ایرانسل قرار دارند.

مدیرعامل ایرانسل افزود: تمامی شهرهای استان، هم اکنون تحت پوشش شبکه ایرانسل هستند و ایرانسل، ۵۳۵ روستا را نیز در استان، تحت پوشش دارد.

وی در خصوص پروژه توسعه ارتباطات روستایی که از محل بودجه طرح موسوم به USO وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات انجام می‌شود نیز گفت: در قالب این پروژه، تاکنون ۷۱ سایت ارتباطی راه‌اندازی شده که ۳۲۲ روستا با ۱۷۲۵۳ خانوار و ۶۶۵۶۹ نفر جمعیت، از این طریق، به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

از آمار فوق، تعداد ۳۸ سایت ارتباطی در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده که با بهره‌برداری از این سایت‌ها، ۹۵ روستا با ۴۲۹۹ خانوار و ۱۷۱۳۲ نفر جمعیت، در سال ۱۴۰۰ به امکان استفاده از مکالمه، اینترنت پرسرعت همراه و شبکه ملی اطلاعات، دسترسی پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری ایرانسل در استان، تاکنون ۳,۲۸۸ میلیارد ریال بوده که از این میان، ۷۵۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری انجام شده است، افزود: تعداد سایت‌های نصب شده ایرانسل در استان، در مجموع، شامل ۳۱۹ لایه اینترنت پرسرعت همراه و نیز ۱۵ سایت اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) است که از مجموع آمار فوق، بهینه‌سازی ۶ سایت نسل چهار با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد ریالی، در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

عباسی‌آرند همچنین در خصوص سایت‌های نصب شده ایرانسل در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در شهر یاسوج، تاکنون، با سرمایه‌گذاری ۵۷۶ میلیارد ریالی، ۸۳ لایه اینترنت پرسرعت همراه و نیز ۱۲ سایت اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) راه‌اندازی شده است.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا