سمنان

ضرورت اطلاع رسانی اقدامات منابع طبیعی استان سمنان به مردم

ضرورت اطلاع رسانی اقدامات منابع طبیعی استان سمنان به مردم

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان وی گفت : این اقدامات و کارکردهای منابع طبیعی باید به نظر مردم و افکار عمومی رسانده شود.

جعفر مرادی حقیقی اطلاع رسانی به افکار عمومی را از وظایف روابط عمومی ها برشمرد و افزود: اثر بخشی اقدامات منابع طبیعی در زمینه جنگل کاری، مرتعداری، بیابان زدایی و اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری می تواند از طریق تهیه فیلم های کوتاه، یا به شکل اینفوگرافیک، بروشور و موشن گرافی توسط صدا و سیما و فضای مجازی مورد توجه افکار عمومی و مسئولین قرار گیرد. 

جعفرمرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان همچنین گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ادارات کم توقع و پرکار در عرصه است و عملکرد این استان در زمینه مقابله با بیابان زایی و ایجاد ۱۱۳هزار هکتارجنگل های دست کاشت بیابانی قابل توجه و چشمگیر است.

جعفرمرادی حقیقی عنوان کرد: دغدغه رسیدگی به مشکلات نیروهای حفاظتی را داشته که تمامی حق و حقوق نیروهای حفاظتی را پرداخت نماییم و هیچگونه بدهی در پرداخت حقوق نیروها نباید معوق شود.

مرادی حقیقی اظهار کرد: حوضه‌های چنداب و حبله رود، دهنمک ،آبگرم،شهرک صنعتی ،هیکو، گلرودبار، اگره، آستانه، کوه زر شیمی، ابر ، ابرسج میقان، دهملا، سورخان، سوداغلن باغچه، دشت دانیال، ارمیان و قدس ازعرصه‌هایی بوده که سال گذشته در این نقاط ۹۸هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۳۸هزار متر مکعب عملیات سنگ و ملات انجام شده است. 

در ادامه جلسه ستاد بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰، جعفر مرادی حقیقی از پایین بودن میزان بارندگی و کمبود نیرو و اعتبارات مالی در استان به عنوان چالش های موجود سخن به میان آورد و گفت: علیرغم وجود این مشکلات که قطعاً با سایر استان ها متفاوت است اما اقدامات خوبی با مشارکت جوامع محلی در زمینه آبخیزداری، احیای قنوات و بیابان زدایی و همچنین پویش مردمی در سطح ۱۰هزار هکتار بذرکاری و بذرپاشی در عرصه های بیابانی و ۳۵۰۰هکتار کشت گیاهان دارویی انجام شده است. 

کاهش صد در صدی حریق در ۸ ماهه نخست سال جاری دراستان سمنان از دیگر خبرهایی بود که مهندس مرادی حقیقی در جلسه ستاد بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ استان ارائه کرد.او علت کاهش صدرصدی حریق را انجام اقدامات حفاظتی هوشمند از عرصه ها بوسیله رصد وپایش و بکار گیری از ظرفیت بی سیم ، گشت و مراقبت های شبانه نیروهای حفاظتی و همچنین ایجاد رویکردهای تعاملی با مردم و حضور کارشناسان در بین جوامع محلی و افزایش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نام برد.و بدینوسیله مراتب تشکر و قدر دانی خود را از مردم فهیم و دوست دار طبیعت ابراز داشت.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا