همدان

تأثیرگذاری مرکز مطالعات شورا هنوز کامل نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رئیس مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان امشب در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی در خبرگزاری مهر همدان به سوالاتی در خصوص مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان پاسخ داد‌.

سعید شهابی‌نیا با بیان اینکه مرکز مطالعات شورای شهر دارای اساسنامه است که یک پشتوانه علمی برای شورا و شهرداری محسوب می‌شود اظهار کرد: تصمیمات در این مرکز با حضور متخصصان بررسی و در نهایت خروجی مناسبی برای شهر گرفته شود.

وی با بیان اینکه مرکز مطالعات دارای یک هیأت امناست که رئیس شورا رئیس هیأت امنای مرکز مطالعات است افزود: شهردار و چهار تن از اعضای شورا  از اعضای هیأت امنا است و یک نفر به عنوان رئیس مرکز از اعضای شورا انتخاب می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اعضای شورای پژوهشی هم از اعضای هیأت علمی با بیش از پنج سال سابقه انتخاب می‌شود تصریح کرد: از هر کمیسیون خواستیم تا افرادی که می‌توانند به آنها کمک کنند را به مرکز مطالعات معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر در این مرکز سیاستگذاری مناسبی صورت گیرد و ارتباطات به خوبی شکل گیرد خروجی خوبی خواهد داشت ادامه داد: هنوز  در مرکز مطالعات شورای شهر همدان به نقطه مطلوبی نرسیدیم و باید  مناسبات درستی بین کمیته‌ها و کمیسیون‌ها شکل گیرد.

شهابی‌نیا با بیان اینکه تمام طرح‌های مطالعاتی مدت زمان طولانی نیاز ندارند و ممکن است یک هفته برای یک مسئله کافی باشد خاطرنشان کرد: ساختار شهرداری را وزارت کشور بر اساس جمعیت هر شهر تعیین کرده و شهرداری موظف است آن را حفظ کند و قابل تغییر نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های ارتباطی با مردم سامانه ۱۳۷ است گفت: مسائلی که پس از تماس شهروندان حل نشده است، به شورا ارجاع می‌شود و به دنبال طراحی یک اپلیکیشن هستیم تا مردم به صورت مستقیم با اعضا ارتباط برقرار کنند.

رئیس مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: باید ماهی یکبار اعضای شورا در نماز جمعه حضور داشته باشند و در قالب میز خدمت با مردم ارتباط باشند اما کمتر از یک ماه دیگر سامانه ارتباطی با مردم راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظری که بین اعضای شورا وجود دارد، سلیقه‌ای است و کسی به دنبال منافع شخصی نیست افزود: گروه‌های مخالف و موافق در موارد مختلف، متفاوت هستند و افراد بر اساس آنچه جمع‌بندی کردند به موضوعات ورود می‌کنند.

شهابی‌نیا در خصوص انتخاب شهردار نیز با بیان اینکه منطق انتخاب شهردار را به خوبی تبیین نکردیم تصریح کرد: شورای شهر همدان نخستین مجموعه‌ای بود که به صورت زنده فرآیند انتخاب شهردار را پخش کرد و افراد به صورت نخبگان و خبرگان دسته بندی کردند.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌های اعضای شورای شهر مشخص  و بر اساس آن پرسشنامه‌های انتخاب شهردار تنظیم شد ادامه داد: ۶۰ نفر  برگزیده و برنامه‌های آن اخذ شد که از بین آنها به یک گزینه رسیدیم  و شهردار معرفی شد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا