قزوین

افتتاح دوره‌های آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دوره استعدادیابی، شناسایی، کشف استعداد، ثبت گروه و تولید نمایش ویژه نمایش‌گران نوجوان و جوان بچه‌های مسجد با حضور‌ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین، اساتید هنرهای نمایشی و هنرجویان در سالن حافظ حوزه هنری استان قزوین آغاز شد. 

سید قاسم سید قوامی، مسؤول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین به فراخوان تئاتر بچه‌های مسجد اشاره کرد و افزود: فراخوان تئاتر بچه‌های مسجد در مرداد ماه سال جاری اعلام و در ابتدای آبان ماه ۱۴۰۰ با ثبت ۱۷ گروه نمایشی به پایان رسید.
وی ادامه داد: با مصاحبه‌ها و ‌بررسی‌های تخصصی ۵ گروه که متشکل از ۳۰ هنرجو هستند، جواز حضور‌ در این دوره‌های آموزشی را به‌دست آوردند‌. 

وی اضافه کرد: گروه‌های منتخب در این دوره‌ آموزشی با مبانی هنر نمایش، نمایش‌نامه نویسی، کارگردانی و بازیگری آشنا خواهند شد. 

این‌ مسؤول عنوان ‌کرد: اساتید دوره آموزشی تئاتر‌ مردمی‌ بچه‌های مسجد حوزه هنری استان قزوین آقایان کیوان حبیبی، امیر رجب‌پور، آذر متفکر و سید قاسم سید قوامی هستند.

در ادامه کیوان حبیبی، یکی از اساتید دوره آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به بخش‌های اصلی یادگیری تئاتر اشاره کرد و گفت: آموزش، پژوهش و آفرینش از جمله بخش‌های اصلی در هنرهای نمایشی محسوب می شوند که در این بین آموزش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا فراهم کردن این شرایط توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین بسیار تحسین برانگیز و کارآمد است.

این استاد هنرهای نمایشی اعلام کرد: تئاتر مادر همه هنرها است، بنابراین هنرجو باید با هنرهای دیگر آشنا شود که حتما این امر در این دوره آموزشی  لحاظ خواهد شد.

حبیبی به چگونگی اجرای کارگاه‌های آموزشی این دوره اشاره کرد و افزود: در این دوره هنرجویان با مبانی هنرهای نمایشی، تاریخ نمایش و‌ شکل‌گیری آن، نمایش‌های ایرانی ‌و عوامل تشکیل‌دهنده گروه‌های نمایشی از‌ جمله نویسندگی، بازیگری ‌و کارگردانی آشنا خواهند شد. 

وی موفقیت شخصیت‌های بزرگ سینما را بهر‌ه‌مندی از هنرهای نمایشی عنوان کرد و گفت: بازیگران بزرگ سینما از‌ جمله مرحوم محمد‌علی کشاورز، مرحوم عزت‌اله انتظامی، استاد نصیریان و شهاب حسینی و بسیاری دیگر‌ فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کردند و منشأ موفقیت‌های سینمایی‌شان، آموزش‌ها و تجاربی است که در تئاتر بدست آوردند.

آذر متفکر، استاد دانشگاه و هنرستان هنرهای زیبا نیز با حضور در این مراسم به اهمیت یادگیری تئاتر در سنین پایین به‌ویژه کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: بدون شک کسب آموزش‌ هنرهای نمایشی در‌ سنین پایین می‌تواند مسیر رشد و‌ شکوفایی را در هنرجو هموارتر‌ کند، علاوه بر آن سکویی برای موفقیت و پیشرفت تئاتر در استان خواهد شود. 

وی ادامه داد: وقتی هنرجو در سنین پایین آموزش‌های لازم را برای یادگیری هنر نمایشی می‌بیند انگیزه وی برای تحصیلات آکادمیک در این رشته بیشتر‌ می‌شود، در نهایت استان از هنرجویانی برخوردار خواهد شد که علاوه بر آموزش‌های تجربی، آموزش‌های نظری را نیز فرا‌گرفته‌اند و این فرایند موجب پیشرانی هنرهای نمایشی خواهد شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا