همدان

تهیه نقشه کاداستر برای ۹۸ درصد اراضی ملی نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، داریوش عباسی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخورداری از یک نظام کاداستر دقیق و به روز، می‌تواند در حفظ حقوق مالکانه اشخاص و دولت و جلوگیری ازبی‌قانونی‌ها و سو‌استفاده‌هایی نقش به سزایی داشته باشد.

وی در خصوص اهمیت کاداستر در زمینه حفاظت از منابع ملی و مالکیت‌های فردی افزود: کاداستر ابزاری است که با ارایه اطلاعات دقیق و به روز در قالب کروکی‌های مشخص از عرصه و اعیان املاک به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم به وسیله آن قلمرو و موقعیت و نیز ارزش مالکیت افراد را مشخص کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند با بیان اینکه داشتن طرح کاداستر می‌تواند در مراجع قضایی قابل استناد باشد اضافه کرد: نظام کاداستر در حل و فصل دقیق دعاوی ملکی موثر خواهد بود و مراجع قضایی می‌توانند از اطلاعات آن برای حل و فصل دعاوی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین پیامدهای اجرای مقررات کاداستر مبارزه با زمین‌خواری خواهد بود اضافه کرد: کاداستر موجب تثبیت مالکیت‌ها، قلمرو آنها و جلوگیری از برخی کلاهبرداری‌ها و تضییع حقوق دولت می شود.

عباسی افزود: تاکنون تمام اراضی ملی و منابع طبیعی را دارای نقشه کاداستر کرده‌ایم و البته با توجه به اینکه اجرای نظام کاداستر برای زمین‌های حاشیه شهر مطابق قانون بر عهده راه و شهرسازی است در صورت تسریع در انجام این کار تمام زمینهای سطح شهرستان زیر پوشش سیستم کاداستر قرار خواهند گرفت.

وی گفت: پس از اجرای نظام کاداستر با همکاری اداره ثبت اسناد برای تمامی اراضی سند تک‌برگ صادر شده و در اختیار مالکین گذاشته شده است.

انتهای پیام/ 3140/ 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا