اخبار ورزشی

برد شش گله پرسپولیس سیزده سال بعد!/عکس

برد شش گله پرسپولیس سیزده سال بعد!/عکس

به گزارش خبرگزاری recive؛ پیروزی شش گله پرسپولیس مقابل تاج در سال ۱۳۵۲ یکی از مهم‌ترین نتایج تاریخ باشگاهی ایران است که تا سال‌های سال رقابت‌های باشگاه به خصوص بین دو تیم آبی و قرمز را تحت تاثیر خود قرار داده است.
پرسپولیس این نتیجه را در سال ۱۳۶۵ و در حضور هشتاد هزار تماشاگر مقابل همای زردپوش تکرار کرد. در مسابقه‌ای که علی پروین با یک ضربه سر در دقیقه ۲ بازی جشنواره گل‌زنی پرسپولیس را آغاز کرد. پروین که در سن چهل سالگی هنوز به عنوان هافبک نفوذی در ترکیب سرخ‌ها به میدان می‌رفت در این مسابقه دو گل زد. یک گل با ضربه سر و یکی از روی ضربه کاشته و اهمیت دو گل به دلیل وارد کردن آن به دروازه احمد سجادی گلر ملی پوش آن‌ روزهای فوتبال ایران بود.
فرشاد پیوس آقای گل باشگاهی رقابت‌های تهران هم در این بازی سه گل زد که یکی از آن‌ها بسیار تماشایی بود. مرتضی کرمانی مقدم نیز که تازگی پرسپولیسی شده بود دیگر گل قرمزها را به ثمر رساند. تیمی که خود را آماده فینال فصل مقابل دارایی می‌کرد و خلاف تصور در آن مسابقه یک بر صفر مغلوب حریف آبی پوش خود شد و در آستانه از دست دادن جام قهرمانی قرار گرفت. 
بعد از آن بود که  علی پروین تصمیم گرفت دیگر برای تیمش بازی نکند و  سپس پرسپولیس از لغزش دارایی استفاده کرد و در آن سال برای دومین بار متوالی قهرمان مسابقات باشگاهی تهران شد.

بیشتر بخوانید:

تصویر زیرخاکی از علی دایی در منتخب اردبیل/عکس

سند معافیت پزشکی امیری منتشر شد/عکس

ناصر حجازی در موقعیتی دیده نشده/عکس

بازگشت شبانه دو بازیکن جنجالی به اردو استقلال
۲۵۷ ۲۵۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا