تهران

آستان های مقدس برای ایجاد صلح و سازش میان مردم تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه صبح امروز در پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرک ایران‌اسلامی در شهرری اظهار کرد: بخشی از آثار و برکات اعتاب مقدسه کشور در حوزه اجتماعی قرار دارد که این اماکن متبرکه به دلیل وجود امام معصوم یا امامزادگان و بزرگان نقش معنوی و آثار روحی فراوانی در بین مردم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ما پیوند حول محور ولایت بسیار برجسته است، گفت: اولیای خدا همیشه نقطه اتصال مردم با خدا و پیوند مومنان با یکدیگر و نیز نقطه وحدت و گردهم آمدن مومنان با هم بوده‌اند و این مسئله هم در حال حیات و هم در حال ممات اولیای الهی مشاهده می‌شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: افرادی که متولیان امور بقاع متبرکه هستند می‌توانند این نقش را به فعلیت بیشتری برسانند و متولیان این امر می‌توانند با برنامه‌هایی که در اعتاب مقدسه دارند، پیوند خوبی میان افرادی که پیوندشان گسسته و یا سست شده است ایجاد کنند.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: جامعه ما دچار تنش‌های زیادی شده است که موجبات ایجاد گسست میان مردم را ایجاد می کند و واقعیت این است که هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت بقاع متبرکه در این زمینه استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: در این راستا مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه اولین تفاهم خود را با آستان قدس رضوی منعقد کرد تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم برای حل اختلافات مردم استقاده کنیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: همچنین آستان‌های دیگر نیز می‌توانند از این تفاهم نامه استفاده کرده و چنین برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار دهند و در این راستا خادمانی تعریف می‌شوند که ماموریت اصلی آنها ایجاد صلح و سازش میان مردم است. ما باید بتوانیم زیر چتر ولایت اهل بیت(ع) مردم را به هم پیوند دهیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا