همدان

درآمد 6 میلیارد تومانی اوقاف ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت الاسلام ابوذر عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر دارای ۱۹۰ موقوفه است اظهار کرد: شاخص‌ترین موقوفات، موقوفه مرحوم سیف‌الدوله که در زمینه علمی، فرهنگی، درمانی، اطعام‌دهی و روضه‌خوانی است.

وی با بیان اینکه اوقاف در زمینه فرهنگی، حقوقی، اجاره بها و سرمایه‌گذاری برای موقوفات و توسعه شهرستان فعالیت می‌کند افزود: مهمترین مبحث اجرای نیت واقف است که صراحتا در وقف‌نامه قید شده و در برخی موقوفات زمان و مکان مشخص شده و ما نمی‌توانیم دخل و تصرفی در نیت واقف داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار اطعام از موقوفه سیف‌الدوله انجام شده است گفت: توزیع ۱۳ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های بی‌بضاعت، توزیع لوازم التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند، کمک ماهیانه ۵۰ میلیون تومانی به حوزه‌های علمیه برای هزینه طلاب نیازمند از اقدامات از سال گذشته تا کنون بوده است.

وی از کمک ۱۲۰ میلیون تومانی به تجهیز اتاق عمل بیمارستان امام حسین(ع)، کمک به بیماران کرونایی و مساعدت ۶۰۰ میلیون تومانی به بیماران سخت درمان خبر داد و گفت:  توزیع ۱۰ هزار عدد ماسک بین کادر درمان و بیماران، ۱۰ هزار عدد ماسک بین هیات‌های مذهبی، توزیع نان رایگان در محلات حاشیه شهر از دیگر اقدامات بوده است.

عباسی با بیان اینکه این اداره سه پروژه عمرانی را در دست اجرا دارد گفت: پروژه مبل و منبت با ۵۰ میلیارد تومان، هایپرمارکت مسکن مهر با ۲۵ میلیارد تومان و پمپ بنزین با برآورد ۲۰ میلیارد تومان در دست اجرا بوده که اشتغالزایی و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

وی بازسازی فضای سبز موقوفه سیف‌الدوله با ۴۰۰ میلیون تومان، تعمیر و نگهداری وسایل بازی کودکان با ۳۰۰ میلیون تومان، تعمیر درب و پنجره خوابگاه مدرسه نمونه سیفیه با ۲۵۰ میلیون تومان و اجرای ۱۰ سوئیت در دانشکده علوم قرآنی ملایر را از دیگر اقدامات دانست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه از محوطه‌سازی امامزاده اکبر روستای کرکان با ۵۰ میلیون تومان، نگهداری بقعه امامزاده سعید و عبدالله روستای آورزمان با ۱۰ میلیون تومان، امامزاده روستای داویجان با ۱۰ میلیون تومان، امامزاده روستای زمان‌آباد با ۳۰۰ میلیون تومان و طراحی ورودی امامزاده عبدالله(ع) با ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۷ واحد تجاری را به صورت مشارکتی با یکی از موقوفات همدان و هزینه ۱۵۰ میلیون تومان تعمیر و تجهیز کرده‌ایم تأکید کرد: درآمد حاصل از آن در راستای اجرای نیت واقف در ملایر هزینه می‌شود.

عباسی با بیان اینکه از ابتدای امسال چهار مورد وقف انتفاعی در ملایر داشتیم گفت: برپایی «ایستگاه همه واقف باشیم،»، اطعام یک‌هزار نفر، غبارروبی بقاع، نشست‌ تخصصی با روحانیون و اساتید، تسویه حساب دفتری مشتریان بی‌بضاعت، تجلیل از مستاجرین خوش‌حساب، مشارکت در برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی بخشی از برنامه های دهه وقف است.

وی در ادامه با بیان اینکه درآمد اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: از این میزان مبلغ ۷ میلیارد در حوزه دارو و درمان و تجهیزات پزشکی هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بیش از ۶ میلیارد تومان درآمد داشتیم افزود: در برخی مواقع با نظر کارشناسان سرمایه‌گذاری با نظر دیگر شهرها انجام می‌شود اما هیچ درآمدی از موقوفات شهرستان با توجه به اجرای نیت واقف در خارج از آن هزینه نمی‌شود.

انتهای پیام/89013



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا