قزوین

۱۰ الی ۱۲ درصد از جمعیت استان قزوین اعتقادی به تزریق واکسن ندارند/60 درصد مردم قزوین دو دوز واکسن زده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد مقابله با کرونا که عصر امروز در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها در کشور و هم‌چنین در استان قزوین به‌شدت کاهش یافته و به حدود ۴۰ درصد رسیده است، لازم است مراقب باشیم تا وارد پیک ششم کرونا نشویم.

وی ادامه داد: روند طرح مراقبت در منزل به خوبی در حال انجام بوده و تا امروز در استان ما ۴ الی ۵ هزار مورد انجام شده است.

نامدار عنوان کرد: وضعیت شهرستان قزوین در روند بستری بیماران نزولی بوده و روند فوتی‌ها نیز در حال کاهش است، بقیه‌ شهرستان‌های استان نیز روند کاهش بستری داشته و آمار فوتی‌ها کنترل شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های قزوین، بوئین‌زهرا، البرز و تاکستان نارنجی بوده، شهرستان آوج زرد و نیز وضعیت شهرستان آبیک با توجه به تعداد بستری‌ها قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: ۸۸ درصد از کارمندان استان قزوین واکسینه هستند، جهت اغنای درصد کمی از مردم که به هر دلیل حاضر به تزریق واکسن نیستند و مخاطراتی را برای دیگران ایجاد می‌کنند، لازم است برای این منظور از ظرفیت همه ارگان‌های مرتبط از جمله ظرفیت نماز جمعه و امامان جماعت استفاده شود؛ اکنون ۱۰ الی ۱۲ درصد از جمعیت استان را افرادی تشکیل می‌دهند که هنوز اطمینان به تزریق واکسن ندارند.

وی در رابطه با آمار واکسیناسیون کشوری بیان کرد: ۳۸ درصد از جمعیت کشور هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند، هم‌چنین ۵۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال و ۴ درصد از افراد کمتر از ۱۸ سال در کشور تاکنون واکسینه شده‌اند.

نامدار ضمن اشاره به پیشتاز بودن استان قزوین در امر واکسیناسیون اذعان کرد: در استان قزوین برای بیش از ۸۵ درصد از واجدین شرایط، واکسیناسیون حداقل یک دوز انجام شده است، آمار واکسیناسیون بالای ۱۸ سال در استان برای هر دو دوز ۶۰،۳۰ درصد، واکسیناسیون دانش‌آموزان ۸۱،۲۵ درصد و واکسیناسیون ۱۲ الی ۱۸ سال ۷۳ درصد انجام شده است.

وی تأکید کرد: کل واکسن‌های تزریق شده در استان از ابتدا تاکنون ۱ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۶۹۸ دوز بوده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا