سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
  • اجتماعی
  • فرهنگ و هنر
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • بین الملل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

ثروتمندترین فرد جهان را بشناسید/ لیست ۱۰ ثروتمند برتر جهان منتشر شد

ثروتمندترین فرد جهان را بشناسید/ لیست ۱۰ ثروتمند برتر جهان منتشر شد

20 ثانیه پیش
چرا گلکسی S26 Ultra می‌تواند بهترین گوشی اندرویدی 2026 باشد

چرا گلکسی S26 Ultra می‌تواند بهترین گوشی اندرویدی 2026 باشد

2 ساعت پیش
ماهواره‌های استارلینک به‌سختی از برخورد با ماهواره‌های چینی اجتناب کردند

ماهواره‌های استارلینک به‌سختی از برخورد با ماهواره‌های چینی اجتناب کردند

2 ساعت پیش
مشاهده بادهای فوق‌سریع سیاه‌چاله‌های غول‌پیکر که با سرعت نزدیک به نور حرکت می‌کنند

مشاهده بادهای فوق‌سریع سیاه‌چاله‌های غول‌پیکر که با سرعت نزدیک به نور حرکت می‌کنند

2 ساعت پیش
تکامل کوبیت‌ها در مسیرهای زمانی برهم‌نهی‌شده

تکامل کوبیت‌ها در مسیرهای زمانی برهم‌نهی‌شده

2 ساعت پیش
حرکت خودروهای برقی به صورت جانبی با چرخش ۹۰ درجه‌ای چرخ‌ها

حرکت خودروهای برقی به صورت جانبی با چرخش ۹۰ درجه‌ای چرخ‌ها

2 ساعت پیش
قاضی کالیفرنیا: بازاریابی خودران تسلا گمراه‌کننده بوده است

قاضی کالیفرنیا: بازاریابی خودران تسلا گمراه‌کننده بوده است

2 ساعت پیش
چگونه هوش مصنوعی مفهوم روابط اجتماعی سنتی را تغییر می‌دهد؟

چگونه هوش مصنوعی مفهوم روابط اجتماعی سنتی را تغییر می‌دهد؟

2 ساعت پیش
گوگل با هوش مصنوعی، تعریف جست‌وجوی اینترنتی را تغییر می‌دهد

گوگل با هوش مصنوعی، تعریف جست‌وجوی اینترنتی را تغییر می‌دهد

2 ساعت پیش
مهاجرت از آیفون به اندروید با iOS 26.3 آسان شد

مهاجرت از آیفون به اندروید با iOS 26.3 آسان شد

2 ساعت پیش

Home » طعنه نماینده مجلس به خودروسازان/ مردم با زاویه مناسب تصادف کنند / خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

طعنه نماینده مجلس به خودروسازان/ مردم با زاویه مناسب تصادف کنند / خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

زمان انتشار: 22 ژانویه 2022 ساعت 15:49

دسته بندی: سیاسی

شناسه خبر: 300236

زمان مطالعه: 13 دقیقه

طعنه نماینده مجلس به خودروسازان/ مردم با زاویه مناسب تصادف کنند / خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

طعنه نماینده مجلس به خودروسازان/ مردم با زاویه مناسب تصادف کنند / خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

علی جدی با اشاره به حادثه رانندگی بهبهان و نقص سیستم‌های ایمنی نصب شده در خودروهای حادثه دیده و  با انتقاد ازخودروسازان، گفت: در برنامه ششم توسعه 2 ماده برای ارتقای ایمنی خودرو به عنوان دستور کار اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی وجود دارد که سازمان استاندارد باید این اتاق را زودتر فعال می‌کرد که این اتفاق رخ نداده است.

طعنه نماینده مجلس به خودروسازان/ مردم با زاویه مناسب تصادف کنند

بیشتر بخوانید:

پاسخ پلیس راهور به ایران خودرو: جای توجیه و قبول نکردن مسئولیت، به فکر ارتقای ایمنی خودرو باشید

انتقاد وزیر صنعت به کیفیت و قیمت خودروها/ قیمت خودرو را متعادل می‌کنیم

وی افزود: بیان تنها گلایه از نبود زیرساخت‌های تست ایربگ کافی نیست و این سازمان به عنوان ناظر در رعایت استانداردها باید کاری بیشتر از گلایه کردن انجام دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه خودروسازان در قبال حوادثی مانند آنچه در بهبهان شاهد آن بودیم عذرخواهی نکرده‌اند، اضافه کرد: تا زمانی که خودروسازان برای فروش چند هزار دستگاه خودرو، با صف های میلیونی از سوی خریداران رو به رو می‌شوند؛ نباید انتظار داشت تولید کنندگان خودرو از مردم بابت کیفیت پایین خودروهای خود عذرخواهی کنند.

مردم با زاویه مناسب تصادف کنند!

وی در واکنش به توضیح خودروسازان درباره چرایی بازنشدن ایربگ خودروهای سانحه دیده و ادعای آنان درباره زاویه نامناسب تصادف، گفت: باید به مردم گفت که برای باز شدن ایربگ خودروی خود هنگام تصادف از زاویه مناسبی تصادف کنند تا صدمه نبینند. این موضوع نشان می‌دهد ساختار خودروسازی ما رقابتی نیست و خودروسازان به وقوع چنین اتفاقاتی عادت کرده‌اند و خود را پاسخگو نمی‌دانند.

جدی با تاکید بر اینکه خودروسازان بابت ایربگ‌ها از مردم پول گرفته‌اند، ادامه داد: ایربگ قطعه تزئینی و برای زیبایی نیست که در خودرو استفاده شود بلکه، باید هنگام بروز سانحه از جان راننده و مسافران مراقبت کند. باز نشدن این قطعه هنگام وقوع سوانح رانندگی نشان دهنده غیراستاندارد بودن آن و تضییع حق مصرف کننده در خودروهای ساخت داخل است.

سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به مسئولیت خود عمل کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده باید به موضوع باز نشدن ایربگ‌ خودروها ورود کند، اظهار داشت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مسئولیت و تکلیف دارد تا از حقوق مصرف کننده به ازای دریافت مبلغی که برای خرید یک کالا می‌دهد، حمایت کند. در ماجرای استفاده از ایربگ‌های غیر استاندارد نیز این سازمان باید به موضوع ورود کنند و از تولیدکنندگان توضیح بخواهد.

جدی اضافه کرد: اینکه چرا این سازمان‌ها به این موضوعات ورود نمی‌کنند جای سوال دارد چرا که وظیفه‌ای که در قانون برای آن‌ها تعیین شده است کاملا روشن است. بزودی مسئولان سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان ملی استاندارد برای توضیح دراین باره به مجلس و کمیسیون صنایع مجلس دعوت خواهند شد تا درباره مشکلاتی که در نظارت بر صنعت خودرو دارند به مجلس و نمایندگان پاسخ دهند.

به گفته وی، این سازمان ها بر اساس قانون می‌توانند، شرکت‌ها و تولیدکنندگانی که حقوق مصرف کننده را نادیده گرفته‌اند جریمه کنند اما، تاکنون در این باره اقدام خاصی را مشاهده نکرده‌ایم.

احساس امنیت کاذب با ایربگ‌های غیراستاندارد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه وجود ایربگ در خودروها سبب می‌شود راننده احساس امنیت بیشتری کند و به این دلیل نوع رانندگی وی نیز تغییر کند، افزود: متاسفانه رانندگان به امید وجود ایربگ رفتارهای رانندگی خود را تغییر می‌دهند و به قطعه‌ای امیدوار می‌شوند که وجود خارجی ندارد. این موضوع سبب بروز سوانح دلخراش رانندگی و فوت یا صدمه شدید افراد شده است.وجود ایربگ‌های غیر استاندارد از نبود آن خطرناک‌تر است و باید تکلیف این قطعه در خودروها مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است به شکل تصادفی ایربگ چند خودرو فعال نشود اما، هنگامی که تعداد ایربگ‌های غیر فعال زیاد می‌شود باید عنوان ایربگ را از خودروها برداشت، ادامه داد: هنگامی که ایربگ‌هایی که علامت استاندارد روی آن حک شده است باز نمی‌شود، مصرف کننده ناخواسته به دیگر قطعات نیز مشکوک شده و این نگرانی را پیدا می‌کند که ممکن است قطعه‌های دیگر استفاده شده در خودرو آن عملکردی را که تصور می‌کنند نداشته باشد. این  موضوع می‌تواند به ایجاد ناامنی روانی در مصرف کنندگان خودرو منجر شود که این مسئله برای صنعت خودرو خطرناک است.

منافع مدیران خودروساز با خودروسازی گره نخورده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه منافع مدیران خودرو با خودروسازی گره نخورده است و این موضوع منجر به پاسخگو نبودن مدیران این صنعت شده است، ادامه داد: بالاترین هزینه‌ای که مدیران صنعت خودروسازی در قبال عملکرد خود پرداخت می‌کنند، جا به جا شدن آن‌ها از پست‌های مدیریتی است. وقتی نقش دولت در خودروسازی تعریف می‌شود و دولت در آن تصمیم می‌گیرد برای مدیران خودروسازی عملکرد ضعیفشان هزینه‌ای ندارد.

وی به مسئله ترک فعل مدیران که از سوی قوه قضائیه دنبال می‌شود را مسئله‌ای جدی اما، در حوزه خودروسازی ناکافی ارزیابی می‌کند و ادامه می‌دهد: کمیته خودرویی کمیسیون صنایع و معادن در حوزه تحقیق و تفحص از عملکرد خودروسازان فعال است اما، در مسئله ترک فعل مدیران به جایی نمی‌رسیم چرا که وقتی مدیر دولتی مورد سوال قرار می‌گیرد هزاران دلیل و مسئله را برای ضعف‌هایی که وجود دارد بیان می‌کند.

به گفته جدی، باید فکری اساسی برای رقابتی کردن خودروسازی، تقویت بخش خصوصی و نیز نظارت بهتر بر عملکرد خودروسازان کرد در غیر این حال، ترک فعال مدیران در این حوزه تنها می‌تواند منجر به صدور حکم زندان برای مدیران گذشته و حال صنعت خودروسازی شود و دردی از دردهای صنعت خودروسازی برطرف نمی‌کند.

کسی حاضر نیست در صنعت خودرو مدیر شود

جدی با یادآوری اینکه کمتر کسی حاضر است در صنعت خودروسازی کشور مسئولیت مدیریتی را بپذیرد، تصریح کرد: وجود دخالت‌های زیاد، حاشیه‌ها و مسایل دیگر و تعیین تکلیف‌هایی که به مدیران صنعت خودروسازی می‌شود نباید انتظار داشت این صنعت در وضعیتی بهتر از این قرار گیرد بلکه، برایب بهبود وضعیت باید ساختار خودروسازی اصلاح شود و دولت از خودروسازی بیرون برود تا وضعیت تغییر کند.

وی با بیان اینکه وزیر صمت، در روز رای اعتماد از مجلس مسئله اصلاح ساختار خودروسازی را در دستور کار خود قرار داده بود، به عملکرد وزیر در این حوزه اشاره کرد و گفت: وزارت صمت در تلاش است تا سازوکارهای اصلاح ساختار صنعت خودروسازی را طراحی و اجرا کند. معاون اول رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید کرده است اما خودرو میراث‌دار ساختار غلط، درهم پیچیده و طولانی است. اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که اصلاح ساختار چگونه، با چه روشی و در چه مدت انجام شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: پیش‌بینی ما این است که اصلاح ساختار صنعت خودروسازی کشور دست کم تا یک سال آینده به طول بینجامد. نمی‌شود اصلاح ساختار را درمدت کوتاهی انجام داد و این کار نیازمند پای کار بودن دولت و همراهی وزارتخانه در این حوزه است.

خودروسازی تبدیل به چالشی برای نظام شده است

وی با اشاره به اینکه عملکرد خودروسازان و مسیری که در این حوزه پیموده‌ایم نادرست بوده است، گفت: چرا در صنایع دیگر که تولید داخل هستند مردم نگرانی ندارند؟ چون ریل گذاری در بسیاری از این صنایع درست بوده است. اما در صنعت خودروسازی که می‌توانست با عملکرد درست خود افتخار نظام باشد، به سمتی رفته‌ایم که این صنعت در حال تبدیل شدن به چالشی برای نظام شود و این نگرانی اساسی ما در کشور است.

21217

مجله خبری recive.ir

برچسب ها
مجلس یازدهم خودروسازان وزارت صنایع و معادن
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • ظریف: ایران برای توان هسته‌ای نیم‌تریلیون دلار هزینه داده؛ ایرانی‌ها زیر بار زور نمی‌روند
    ظریف: ایران برای توان هسته‌ای نیم‌تریلیون دلار هزینه داده؛ ایرانی‌ها زیر بار زور نمی‌روند
    Notice: Undefined variable: first_id in /var/www/recive.ir/wp-content/themes/news-wp/single.php on line 64
    20 ساعت پیش
  • کمیسیون اصل نود مجلس در سال جاری چند شکایت مردمی دریافت کرده است؟/محورهای شکایت؛ از بورس تا گذرنامه اربعین
    کمیسیون اصل نود مجلس در سال جاری چند شکایت مردمی دریافت کرده است؟/محورهای شکایت؛ از بورس تا گذرنامه اربعین
    Notice: Undefined variable: first_id in /var/www/recive.ir/wp-content/themes/news-wp/single.php on line 64
    20 ساعت پیش
  • روایت قالیباف از شهید مدرس(ره) ؛ مجلس با اسامی و نام‌ها زنده نمی‌ماند، بلکه واسطه سرمایه انسانی خود زنده است
    روایت قالیباف از شهید مدرس(ره) ؛ مجلس با اسامی و نام‌ها زنده نمی‌ماند، بلکه واسطه سرمایه انسانی خود زنده است
    Notice: Undefined variable: first_id in /var/www/recive.ir/wp-content/themes/news-wp/single.php on line 64
    20 ساعت پیش
  • وقتی به دختران می‌گوییم حجاب خود را رعایت کنید برخی می گویند اگر زرنگ هستید جلوی گرانی ها را بگیرید/ صحبت های حجت الاسلام رفیعی در برنامه «سمت خدا»
    وقتی به دختران می‌گوییم حجاب خود را رعایت کنید برخی می گویند اگر زرنگ هستید جلوی گرانی ها را بگیرید/ صحبت های حجت الاسلام رفیعی در برنامه «سمت خدا»
    Notice: Undefined variable: first_id in /var/www/recive.ir/wp-content/themes/news-wp/single.php on line 64
    20 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 472
  • آذربایجان غربی 378
  • اجتماعی 10498
  • اخبار استانها 2901
  • اخبار بورس 604
  • اخبار تکنولوژی 1667
  • اخبار روز 5
  • اخبار ورزشی 25723
  • اردبیل 1349
  • اصفهان 1667
  • اقتصادی 10830
  • البرز 476
  • ایلام 503
  • بوشهر 6
  • بین الملل 10905
  • تبلیغات 35
  • تهران 972
  • چند رسانه ای 0
  • چهارمحال و بختیاری 1596
  • خراسان جنوبی 47
  • خراسان رضوی 1754
  • خراسان شمالی 49
  • خوزستان 2133
  • دسته‌بندی نشده 1
  • زنجان 789
  • سبک زندگی 135
  • سلامت 1189
  • سمنان 3549
  • سیاسی 12415
  • سیستان و بلوچستان 68
  • عکس 24
  • علمی و فناوری 6500
  • فارس 1145
  • فرهنگ و هنر 11525
  • قزوین 1623
  • قم 426
  • کاریکاتور 137
  • کردستان 1527
  • کرمان 2059
  • کرمانشاه 1504
  • کهگیلویه و بویراحمد 760
  • گلستان 548
  • گیلان 1601
  • لرستان 214
  • مازندران 314
  • مرکزی 36
  • موبایل 404
  • میزبانی و هاستینگ 28
  • هرمزگان 976
  • همدان 1509
  • یزد 716

جدیدترین مقالات

  • ثروتمندترین فرد جهان را بشناسید/ لیست ۱۰ ثروتمند برتر جهان منتشر شد
    ثروتمندترین فرد جهان را بشناسید/ لیست ۱۰ ثروتمند برتر جهان منتشر شد 4 ساعت پیش
  • چرا گلکسی S26 Ultra می‌تواند بهترین گوشی اندرویدی 2026 باشد
    چرا گلکسی S26 Ultra می‌تواند بهترین گوشی اندرویدی 2026 باشد 5 ساعت پیش
  • ماهواره‌های استارلینک به‌سختی از برخورد با ماهواره‌های چینی اجتناب کردند
    ماهواره‌های استارلینک به‌سختی از برخورد با ماهواره‌های چینی اجتناب کردند 5 ساعت پیش
  • مشاهده بادهای فوق‌سریع سیاه‌چاله‌های غول‌پیکر که با سرعت نزدیک به نور حرکت می‌کنند
    مشاهده بادهای فوق‌سریع سیاه‌چاله‌های غول‌پیکر که با سرعت نزدیک به نور حرکت می‌کنند 5 ساعت پیش
  • تکامل کوبیت‌ها در مسیرهای زمانی برهم‌نهی‌شده
    تکامل کوبیت‌ها در مسیرهای زمانی برهم‌نهی‌شده 5 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور