قزوین

برخی صنایع بزرگ قزوین، در استان‌های دیگر تیم‌داری می‌کنند/ نگاه شورا به ورزش حمایتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا که به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان و با حضور مدیرکل بانوان استانداری و معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان و روسای هیئت‌های ورزشی برگزار شد با تأکید بر برنامه‌ریزی برای تدوین آیین‌نامه حمایت از ورزش در شورای ششم اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار شورای ششم شاهد اتفاقات و سیاست‌های خوبی در بخش حمایت از ورزش بودیم.

وی افزود: در دور قبل هزینه زیادی صرف تیم داری شده و حمایت از بخش‌های مختلف ورزشی در سطوح گوناگون مغفول ماند.

الهیاری با اشاره به اینکه درخواست‌های زیادی از هیئت‌های مختلف ورزشی برای مساعدت مالی مطرح‌شده گفت: در حال حاضر برخی از هیئت‌های ورزشی به نیازهای مالی کمی نیاز دارند تا مشکلشان حل شود و اینکه در گذشته هزینه‌های میلیاردی صرف تیم داری می‌شد و به نیاز سایر هیئت‌های ورزشی کمتر توجه شده می‌شد.

وی تأکید کرد: در شرایطی که شهرداری قزوین با مشکل مالی روبروست، به‌طوری‌که توان پرداخت حقوق بخشی از کارکنان را ندارد، چرا باید بودجه‌های میلیاردی صرف تیم داری شود؟ ما معتقدیم باید بودجه ورزش حفظ و حتی افزایش یابد اما صرف تیم داری نشود و به‌طور عادلانه و در همه بخش‌های ورزشی هزینه شود.

سخنگوی پارلمان محلی قزوین بر نقش حمایتی شورا در بخش ورزش تصریح کرد و گفت: ما وظیفه حمایت در همه بخش‌های ورزشی به‌ویژه ورزش‌های همگانی و ورزش قهرمانی و قهرمانان ورزشی داریم.

به گفته وی، اینکه گفته می‌شود شورای ششم به ورزش اهمیت نمی‌دهد ظلم به شورا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر همچنین بر تدوین آیین‌نامه حمایت از ورزش و توجه ویژه به بانوان اشاره کرد و گفت: در تدوین آیین‌نامه حمایت از ورزش توجه به ورزش بانوان در اولویت توجه و اقدامات ما است.

وی همچنین بر پیگیری سهم نیم درصدی مالیات از صنایع و شرکت‌های صنعتی و هزینه آن در بخش ورزش تأکید کرد و گفت: در این راستا ضرورت دارد تا پیگیری‌ها انجام شود و صنایع بزرگ نیز در این حوزه همکاری داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش گفت: شرکت‌های بزرگی در استان فعالیت می‌کنند که برای استان‌های دیگر تیم‌داری می‌کنند درحالی‌که آلودگی‌های محیط زیستی برای استان ما دارند و باید از طریق مدیران ارشد استان پیگری شود تا این شرکت‌ها در این استان و شهر تیم داری کنند.

قاسم الهیاری همچنین از اقدامات خوب شورا در تصویب اعتبار 500 میلیون تومان برای لیگ دسته یک بانوان والیبال و بسکتبال خبر داد و گفت: این اعتبار می‌تواند تا حدودی بخشی از هزینه‌های این تیم‌ها را جبران نماید باید باقی هزینه‌ها از طریق اسپانسر تهیه شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به نگاه عابر بانکی به شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: نگاه عابر بانکی به شهرداری کار درستی نیست اما شورا و شهرداری قزوین به سهم خود حامی بخش ورزش خواهد بود و در راستای افزایش اعتبار و بودجه بخش ورزش تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا