سیاسی

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران: غربگرایان داخلی با شعار علیه کشورهای شرق می‌خواهند دامن آلوده آمریکا را پاک کنند

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران: غربگرایان داخلی با شعار علیه کشورهای شرق می‌خواهند دامن آلوده آمریکا را پاک کنند

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی درباره سفر رئیس جمهور به روسیه، اظهار داشت: یکی از وعده‌های اصلی رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی این بود که روابط خارجی ایران با ملت‌ها و کشورهای مختلف از جمله کشورهای شرق توسعه یابد.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کند و ما با هیچ کشور دیگری کینه و دشمنی نداریم و به دنبال آن هستیم که در جهان فعلی همه کشورها در کنار هم باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه سیاست خارجی فعال باشد و ما به هیچ وجه با دولتی که دور کشور حصار بکشد و ارتباطات خود را محدود کند، موافق نیستیم و معتقدیم که دولت‌های جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه بین‌المللی بسیار فعال باشند.

تقوی ادامه داد: دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار خود نشان داده که به دنبال آن است تا در مجامع بین‌المللی تاثیرگذار باشد و باید اندیشه‌های ملت ایران، افکار انقلابی و دیدگاه‌های فرهنگی ما به جهانیان برسد.

وی اظهار داشت: ما می‌خواهیم در دنیا فعال باشیم. متاسفانه عده‌ای در داخل کشور نسبت به تعامل ایران با جهان شرق حساس هستند و به محض آنکه هیئتی از ایران به روسیه و یا چین سفر می‌کنند، انتقادات خود را آغاز می‌کنند، در حالی که این سفرها با هدف تقویت ارتباطات کشور و رفع مشکلاتمان انجام می‌شود.

 چرا گروههای سیاسی در جریان سفر رئیسی به مسکو، دنبال مچ گیری از همدیگر بودند؟

بیشتر بخوانید:

  • انتقاد زیدآبادی به سبقت حامیان کنونی روسیه از سران حزب توده

  • چرا گروههای سیاسی در جریان سفر رئیسی به مسکو، دنبال مچ گیری از همدیگر بودند؟

  • فارس : پوتین در دیدار با رئیسی استرس داشت!

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: غربگرایان داخلی با شعار علیه کشورهای شرق می‌خواهند دامن آلوده آمریکا را پاک کنند، در حالی که راه به جایی نمی‌برند. از یاد نمی‌بریم که تا بحث انعقاد سند همکاری بلندمدت بین ایران و چین مطرح شد، برخی از افراد انتقادات زیادی در این باره مطرح کردند و با فضاسازی‌های خود به دنبال آن بودند که این قرارداد منعقد نشود.

تقوی با بیان اینکه وابستگان به آمریکا و غرب نمی‌خواهند ایران با کشورهای شرق در ارتباط باشد، گفت: این در حالی است که آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند، تحریم‌ها را به وجود آوردند و نه تنها به ایران دارو ندادند، بلکه بسیاری از اقلام ضروری صنعتی و معیشتی ما را هم تحریم کردند.

وی تاکید کرد: سفر مقامات ایران به کشورهای مختلف از جمله کشورهای شرق، با هدف تقویت مراودات سیاسی و اقتصادی انجام می‌شود و ایران به هیچ وجه به هیچ کشوری وابسته نخواهد شد. ما با کشورهای غربی هم هیچ مشکلی نداریم؛ این آنها هستند که بدعهدی می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه غربگرایان داخلی دغدغه انقلاب و نظام را ندارند، گفت: اگر این افراد اظهاراتی علیه ارتباط کشور با شرق مطرح می‌کنند، فقط برای آن است که آنان خواستار ارتباط با کشورهای غربی هستند و تمایل ندارند که ایران با کشورهای جهان شرق در ارتباط باشد. ما از ظرفیت کشورهای دوست و همسایه جهت رسیدن به منافع خودمان استفاده می‌کنیم.

231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا