گلستان

آخرین وضعیت عملیات اطفای حریق «قوش چشمه» پارک ملی گلستان/ حضور3 بالگرد در منطقه آتش‌سوزی

به گزارش خبرگزاری recive از گرگان، طی چند روز گذشته شاهد چهار حریق پی‌در پی در جنگل ملی گلستان بودیم که اولین آتش‌سوزی در روز چهارشنبه در پارک ملی گلستان اتفاق افتاد و حریق دوم عصر روز پنج‌شنبه در منطقه «قوش چشمه» گزارش شد که خوشبختانه با وجود استقرار نیروها در حریق نخست و همکاری مردم منطقه و دیگر نیروها، آتش ساعت ۱۲ نیمه شب مهار شده و متاسفانه یک هکتار از مساحت این منطقه در آتش سوخت.

حریق سوم از عصر روز جمعه در منطقه «کندسکوه» گزارش شدو حریق چهارم نیز از روز جمعه آغاز شد که متاسفانه این حریق همچنان ادامه دارد.

در این زمینه گفت‌وگویی با «محمدرضا کنعانی» مدیرکل محیط زیست استان گلستان صورت گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون چهار حریق در جنگل‌ گلستان رخ داد که خوشبختانه توانستیم سه حریق را کنترل کنیم و اکنون در حال مهار چهارمین حریق هستیم.

محمدرضا کنعانی تصریح کرد: از روز چهارشنبه تاکنون چهار حریق در جنگل‌ گلستان را شاهد بودیم که خوشبختانه سه حریق تاکنون مهار شد و تلاش می‌کنیم چهارمین حریق را نیز خاموش کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان ابراز کرد: وقتی درختان خزان می‌کنند و برگ به عنوان یک ماده مشتعله در کف جنگل وجود دارد که با یک خطای انسانی متاسفانه آتش در این منطقه شعله‌ور شده و اکنون در تلاش هستیم تا این حریق را خاموش کنیم.

* خوشبختانه تلفات جانوری در آتش‌سوزی چهار روز گذشته گزارش نشده است/ آتش‌سوزی در این منطقه  فقط کف‌سوزی جنگل است

کنعانی خاطرنشان کرد: در سایر نقاط جنگلی استان گلستان نیز شاهد حریق بودیم که به همت ماموران حفاظت از منابع‌طبیعی، نیروهای مردمی، سپاه و بسیج این آتش‌سوزی اطفا شد.

وی اظهار کرد: در شهرستان گالیکش چهار حریق اتفاق افتاد حریق اول ما روز چهارشنبه رخ داد که توانستیم این حریق را اطفا کنیم خوشبختانه تلفات جانوری در این آتش‌سوزی گزارش نشد.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: خسارت آتش‌سوزی در این منطقه  فقط کف‌سوزی جنگل بود و همچنین چوب‌های خشک این منطقه دچار حریق شد خوشبختانه درخت‌های سبز ما دچار حریق نشدند.

کنعانی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون هیچگونه حریق در منطقه نداریم، ابراز کرد: کنده‌هایی هست که در حال دود کردن است نیروهای ما در حال خاموش کردن آنها هستند تا الان ۱۰۰ نفر نیروی تازه‌نفس در منطقه حضور دارند و برنامه‌ریزی کردیم تا ۸۰ نفر دیگر نیروی تازه نفس وارد این منطقه شوند.

وی با بیان اینکه تعداد نیروهای حاضر در منطقه ۱۴۵ نفر ( ۴۵ نفر محیط زیست، ۸۵ نفر نیروی مردمی و بسیج، ۱۷ نفر منابع طبیعی حضور دارند، تصریح کرد: بالگردهای سپاه از نخستین روز آتش‌سوزی در جنگل گلستان حضور پیدا کرد و اکنون نیز این بالگردها در منطقه حضور دارند این بالگردها حدودا ۱۸ سوتی پرواز داشتند تا این آتش‌سوزی فروکش کند و اکنون نیز این بالگردها بر فراز جنگل به پرواز درآمدند.

مدیرکل محیط زیست گلستان  علاوه بر دو بالگرد هوا فضا سپاه، بالگرد هلال احمر نیز در منطقه حاضر است افزود: یک بالگرد هلال احمر نیز برای اطفای حریق از شهرستان گرگان به سمت فرودگاه کلاله به پرواز درآمد تا برای مهار آتش‌سوزی به کمک این سه بالگرد بیاید.

به گزارش خبرگزاری recive از گرگان، صعب‌العبور بودن مسیر منطقه و بادهای شدید باعث گسترش آتش‌سوزی در منطقه جنگل گلستان شد.

خوشبختانه با افزایش رطوبت و بارندگی که روز گذشته در سطح استان گلستان شاهد بودیم تا حد زیادی به مهار آتش‌سوزی کمک کرد.

انتهای پیام/83019/ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا