فارس

حکایت دغدغه‌های همیشگی فرهنگی و اجتماعی در فارس و لزوم توجه به چند نکته

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، با روی کار آمدن دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، بارقه‌های بسیاری درخصوص احیای هویت فرهنگی و تعالی اجتماعی در اقشار مختلف مردم پدیدار شده است.

در استان فارس نیز با انتصاب محمدهادی ایمانیه به سمت استاندار فارس، امیدها برای بازگرداندن فرهنگ مهجور مانده فارس به جایگاه همیشگی خود بیش از هر زمان دیگر تقویت شده است.

اما برخی انتصابات طی روزها و هفته‌های اخیر و نیز گمانه‌زنی‌ها در خصوص برخی انتصابات آینده به ویژه در حوزه مدیریت‌های فرهنگی و اجتماعی، نگرانی‌های جدی را در میان نخبگان و دلسوزان استان پدید آورده است.

در هر استانی جریان‌هایی وجود دارد که ممکن است با تغییر مدیریت در کشور، تغییر رویه داده تا بلکه با جلب نظر مدیران، بتوانند مسئولیت بگیرند که قطعاً در استان فارس هم همچین افرادی وجود دارد.

واگذاری میدان مدیریت فرهنگی و اجتماعی به افرادی که در میدان عمل ورزیده نشده اند و کارنامه روشنی ندارند که این موضوع به عنوان یک نگرانی بین دغدغه مندان فرهنگ وجود دارد.

آیا این تصور صحیح است که هرچه یک کنشگر اجتماعی و فرهنگی منتقدتر و معترض‌تر نسبت به حاکمیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشد، امکان دستیابی بیشتری به مناصب مدیریتی نیز خواهد داشت؟ و در نهایت، دغدغه اصلی آنکه اسناد بالادستی نظام در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی چه زمانی قرار است از کنج آرشیوخانه‌ها و کتابخانه‌ها دربیایند و امکان تحقق و اجرا پیدا کنند؟ آیا این اسناد و نقشه‌های راهبردی توسط مدیرانی که اعتقاد چندانی به آنها ندارند عملیاتی خواهد شد؟

همان طور که اشاره شد با انتصاب محمدهادی ایمانیه به سمت استاندار فارس، امیدها در دل جریان انقلابی تقویت شد، لذا امید است با به کارگیری نیروهای توانمند در راستای تحقق ارزش‌های انقلاب گام بردارند.

انتهای پیام/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا