اقتصادی

سهامداران بخوانند/ دامنه نوسان بورس بالاخره تغییر کرد

سهامداران بخوانند/ دامنه نوسان بورس بالاخره تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری recive، مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از امروز دوشنبه مورخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ دامنه نوسان قیمت سهام در کلیه نمادهای معاملاتی سهام در بازار اول تابلوی اصلی و فرعی بورس اوراق بهادار تهران با افزایش یک درصدی از مثبت و منفی ۵ درصد به مثبت و منفی ۶درصد افزایش یافت.

همچنین برای تمام نمادهای معاملاتی حق تقدم از مثبت و منفی ۱۰درصد به مثبت و منفی ۱۲درصد افزایش یافت، اما دامنه نوسان بازارهای پایه فرابورس همانند سابق است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از این اعلام کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذشده قرار بر این است تا به دامنه نوسان بازار اول بورس تهران و نیز فرابورس یک درصد به‌صورت متقارن اضافه شود و از هفته آینده معاملات این بازار با دامنه نوسان ۶ درصد انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دامنه نوسان ۶ درصد تا پایان فصل بهار است یا نه، خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های انجام‌شده در خصوص شرایط ایجادشده تصمیم‌گیری‌ها برای تغییر دوباره دامنه نوسان اتخاذ می‌شود.

وی گفت: زمان تغییر دوباره دامنه نوسان مشخص نیست و ممکن است این اقدام دوباره برای سه ماه یا ۶ ماه آینده اجرایی شود و تغییر دوباره دامنه نوسان در برنامه هیات مدیره سازمان بورس قرار دارد.

در بازه ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۹ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، دامنه نوسان توسط شورای عالی بورس و با هدف ایجاد تعادل در بازار، به منفی دو تا مثبت ۶درصد تغییر کرد. اما پس از این تاریخ، به روال سابق خود یعنی دامنه نوسان متقارن پنج درصدی بازگشت.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا