اخبار استانها

تسهیل روند استقرار شرکت‌های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام

تسهیل روند استقرار شرکت‌های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام

به گزارش recive از البرز؛ «اکبر قنبرپور» افزود: هم اکنون حدود 20 شرکت دانش‌بنیان در این منطقه با اشتغال 400 نفری در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند که بنا داریم با توسعه زیر ساخت‌ها در فاز چهار که در هفت ناحیه در حال آماده‌سازی است بتوانیم تعداد بیشتری از این شرکت‌ها را مستقر کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی در منطقه ویژه اقتصادی پیام، تبدیل این منطقه به بزرگ ترین مرکز داده کشور است به همین منظور اولویت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع و واحدهای مرتبط با آی.تی و آی.سی.تی است.

قنبرپور در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه مشوق‌هایی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پیام اشاره کرد و گفت: این امکان وجود دارد که تا سقف 25 درصد بر روی اجاره بها زمین و یا سوله به این شرکت ها تخفیف داده شود، به همین منظور شرکت های دانش بنیانی که به دنبال استقرار در این منطقه هستند می توانند از چنین مشوق هایی بهره‌مند  شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: با دید مثبت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجموعه پیام این امیدواری وجود دارد که بتوان علاوه بر فراهم شدن زمینه‌هایی برای استقرار شرکت های دانش بنیان نه تنها شاهد رشد اشتغال باشیم بلکه از سوی دیگر با تکیه بر توان متخصصان داخلی کشور را در تولید برخی از کالاها خودکفا و بی نیاز از واردات کرد.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا