اجتماعی

افزایش بیماران حاد سرطانی در زمان اپیدمی کرونا

افزایش بیماران حاد سرطانی در زمان اپیدمی کرونا

به گزارش recive به نقل از انجمن رادیوتراپی ایران، دکتر طیبه طاهری پناه متخصص رادیوتراپی آنکولوژی و دبیراجرایی ششمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی که در روزهای ۲۷ الی ۲۹ بهمن ماه برگزار می شود، درباره این رویداد اظهار داشت : کنگره امسال با تائید و همراهی انجمن های اروپایی رادیوتراپی آنکولوژی ESTRO و مدیکال آنکولوژی ESMO و با ارائه جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی سرطان در زمینه های مختلف توسط سخنرانان مطرح داخلی و خارجی و به صورت حضوری و وبینار برگزاری می گردد.

دکتر طاهری پناه با اشاره به دو مبحث مهم طب تسکینی و تومورهای اطفال در این کنگره، افزود: روش های جدید جراحی آنکولوژی و تکنیک های مدرن رادیوتراپی، داروهای جدید در زمینه درمان سرطان، فیزیک پزشکی، تکنولوژی پرتو درمانی و رادیو بیولوژی و پرستاری شیمی درمانی از مهمترین پنل ها و بخش های این رویداد می باشند.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با اشاره به هفته جاری که به نام هفته مبارزه با سرطان نامگذاری شده است، گفت: با شیوع و همه گیری کرونا و ایجاد ترس از مراجع حضوری افراد برای تشخیص بیماری و شروع روش های درمانی و همچنین عدم مراجعه برخی از بیماران برای ادامه درمان خود، متاسفانه باعث پیشرفت بیماری در این افراد گشته و همچنین مراجعه دیگر بیماران در مراحل پیشرفته تر را شاهد بودیم.

وی توجه به اهمیت تشخیص زود هنگام و شروع به موقع درمان های مناسب و تاثیر آن ها بر پیش آگهی بیماران را یادآور شد و ادامه داد: شروع و پیگیری به موقع بیماری در افراد بسیار ضروریست و در نتیجه درمان و طول عمر بیمار بسیار حائز اهمیت است.

طاهری پناه گفت: در همه جای دنیا در زمان اپیدمی کرونا درمان های مرتبط با سرطان به صورت استاندارد و در مواردی با تغییرات کوچکی در پروتکل های درمانی ادامه دارد و ترس از کرونا باعث تاخیر در درمان نمی شود.

۴۷۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا