قم

آموزش حضوری مدارس متوسطه قم از نیمه آبان ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز و پس از برگزاری نشست ستاد مبارزه با کرونا در گفت‌و گو با خبرنگاران بیان کرد: در این نشست، گزارشی از مراسم اربعین حسینی و وضعیت سپری شده ارائه و مقرر شد تا گزارش دقیق تری درباره این موضوع تهیه شود.

وی درباره احتمال آغاز مجدد آموزش های حضوری در مدارس کشور نیز اظهار کرد: در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به واکسینه شدن بیشتر فرهنگیان و دیگر عوامل مرتبط با دانش آموزان، بر واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال و بیشتر هم تأکید شد تا شاهد آغاز مجدد آموزش حضوری این عزیزان از نیمه آبان ماه سال جاری بر اساس برآورد اولیه باشیم.

استاندار قم همچنین از ضرورت عدم عادی انگاری شرایط کرونایی و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی سخن گفت و اضافه کرد: توسعه واکسیناسیون در سراسر کشور همچنان در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر است تا طرح مدیریت هوشمند واکسیناسیون به مرور جایگزین طرح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها شود، ضمن آن که بر اساس تأکید ستاد ملی مبارزه با کرونا، اطلاع رسانی های سراسری مربوط به این موضوع توسط سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد و البته مسؤولان استان ها هم در این موضوع فعال خواهند بود.

وی با بیان این که ورود و خروج از مرزها همچنان منوط به واکسیناسیون خواهد بود اذعان کرد: در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد تا با تشکیل کارگروه‌هایی، شرایط زیست کرونایی و پساکرونایی مورد دقت و بررسی قرار گیرد.

استاندار قم درباره میزان پوشش واکسیناسیون در استان نیز گفت: تاکنون حدود ۵۵ درصد از جامعه هدف در قم علیه کرونا واکسینه شده اند، ضمن آن که با توجه به اختصاص سهمیه های واکسن به استان، امیدواریم تا استقبال بیشتر مردم را نیز از واکسیناسیون شاهد باشیم.

وی از همه هم استانی ها خواست تا با واکسینه کردن خود و تشویق دیگران به این موضوع، به پوشش حداکثری واکسیناسیون در استان کمک کنند تا بتوانیم از شیوع موج های بعدی این بیماری جلوگیری کنیم.

سرمست درباره واکسیناسیون دانش آموزان کمتر از ۱۲ سال هم گفت: با توجه به چالش این موضوع در محافل علمی و دانشگاهی، فعلا این موضوع در دستور کار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار ندارد و واکسیناسیون این عزیزان مطرح نیست.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال و بیشتر با حداکثر سرعت نهایی شده تا شاهد آغاز آموزش حضوری این عزیزان از نیمه آبان ماه باشیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

 

 

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا