موبایل

ارزش گوشی‌های اندرویدی سریع‌تر از آیفون کاهش می‌یابد

ارزش گوشی‌های اندرویدی سریع‌تر از آیفون کاهش می‌یابد

گوشی‌های اندرویدی در ظرف مدت چند سال ممکن است بی‌ارزش شود.
به گزارش recive از ایسنا، سایت “بانک مای سل” اطلاعاتی در خصوص ارزش فروش مجدد ۵۰۰ تلفن هوشمند فراهم کرده که بررسی آنها به خصوص نکات جالبی را بارز می کند.
بر اساس اطلاعات این وب سایت، در مدت سه سال ارزش گوشی‌های پرچمدار اندروید دو برابر سریعتر از آیفون افت می کند.
نسل جدید تلفنهای تاشو مانند گلکسی زد ۳ در مدت پنج ماه از زمان عرضه به بازار نیمی از ارزش خود را از دست دادند.
ارزش گوشی دست دوم گوگل پیکسل و وان پلاس در مدت ۳۰ روز تقریبا نصف قیمت فروش آن بود. گوشی‌های ارزان اندرویدی در مدت یک سال به طور میانگین ۴۱.۸۲ درصد از ارزش خود را از دست می دهند و پس از گذشت سه تا چهار سال بی ارزش می شوند.
برای کاربران آیفون اوضاع خیلی هم گل و بلبل نیست. به عنوان مثال گوشی آیفون SE مدل ۲۰۲۰ در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۰ به میزان ۳۸.۳۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و در سال ۲۰۲۱ هم ۴۸.۷۴ درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد و رکورددار سریعترین افت ارزش یک مدل آیفون تا به این تاریخ بود.
 مقایسه آیفون با آندروید به خوبی نشان می دهد که کدام یک از نظر ارزش بهتر ارزش خود را حفظ می کند. در مدت یک تا چهار سال از زمان عرضه به بازار، یک گوشی جدید آیفون ۱۴.۸۰ درصد از ارزش خود را از دست می دهد در حالی که این میزان برای دستگاه های اندرویدی ۳۲.۱۸ درصد است. پس از چهار سال گوشیهای آیفون ۴۷.۴۹ درصد از ارزش اولیه خود را از دست می‌دهند در حالی که گوشی‌های پرچمدار اندرویدی ۷۸.۹۴ درصد از ارزششان را از دست می دهند.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا