اقتصادی

جهش ناگهانی و شدید قیمت طلا/ صعود طلا تا کجا ادامه دارد؟

جهش ناگهانی و شدید قیمت طلا/ صعود طلا تا کجا ادامه دارد؟

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد امکان دارد روسیه دست به اقدام نظامی در اوکراین بزند، بازار طلا عصر جمعه شاهد یک حرکت ناگهانی صعودی شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک نشست خبری گفت: «هر آمریکایی حاضر در اوکراین باید در اسرع وقت و در ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده، آنجا را ترک کند.»

سالیوان گفت که کاخ سفید احتمال اقدام نظامی روسیه در اوکراین را حتی در طول بازی‌های المپیک رد نمی‌کند و همچنین از آمریکایی‌های ساکن اوکراین خواست «فوراً» این کشور را ترک کنند.

به گفته سالیوان، ایالات متحده مطمئن نیست که پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم رسمی برای حمله به اوکراین را گرفته است یا خیر، اما به گفته سالیوان «به زودی ممکن است این اتفاق بیفتد.»

در واکنش به این خبر، قیمت طلا بیش از ۲۰ دلار افزایش یافت، آتی طلای در آوریل با بیش از ۱ درصد افزایش در روز به قیمت ۱۸۵۷ دلار معامله شد. سطح ۱۸۵۰ دلار در هر اونس برای آینده بسیار مهم بود. و به گفته تحلیلگران، اگر این سطح حفظ شود، می تواند راه را برای پیشروی‌های بیشتر طلا باز کند.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، در صورت وقوع یک اقدام نظامی، طلا می تواند از سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس نیز عبور کند.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا