قزوین

تراز تجاری قزوین باید مثبت شود/ میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین گفت: ظرفیت‌های موجود در استان در تمامی حوزه‌ها به ویژه در بخش اقتصادی برجسته و شاخص است، اما جذب سرمایه‌گذار خارجی در مقیاس با این ظرفیت‌ها قابل قبول نیست و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: به رغم تمامی تلاش‌ها در این زمینه، هنوز تراز واردات استان نسبت به صادرات آن منفی است و  با ایجاد فرصت‌های مناسب می‌توان تراز تجاری قزوین را طی مدت معقولی مثبت نموده و میزان بیشتری از صادرات نسبت به واردات داشته باشیم.

اعلایی گفت: میزان سرمایه‌گذاری در قزوین نسبت به سایر استان‌ها قابل قبول است ولی از حیث مقایسه با ظرفیت‌های این استان قابل قبول نیست و در این حوزه فعالان اقتصادی می‌توانند با معرفی ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران خارجی تحرک لازم را ایجاد نمایند.

 مدیر ارشد اجرایی استان تصریح کرد: در استان قزوین با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و کاهش فرآیندهای بروکراتیک امر سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌بخشیم.

استاندار قزوین افزود: از رایزنان اعزامی انتظار می‌رود که در کشورهای دارای قابلیت برای تعامل با قزوین اقدام کنند و یک کانال ارتباطی همیشگی و دایمی را با استان داشته باشند تا بتوانیم ظرفیت‌ها را عرضه کرده و شاهد رونق و شکوفایی اقتصاد استان باشیم.

استاندار قزوین افزود: بهبود اقتصاد کشور مطالبه مردم است و یکی از کلیدهای تحقق این هدف، ایجاد ارتباط با کشورهای خارجی است و نقش رایزنان اقتصادی در این زمینه بسیار برجسته است.

اعلایی در پایان تأکید کرد: در تجارت و مدیریت باید جسارت لازم را داشت و تلاش نمود جسورانه فضای رقابت را به سود کشور و استان رقم زد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا