فرهنگ و هنر

انتشار «نغمه کهن» با صدای سه‌تار و ضرب زورخانه

انتشار «نغمه کهن» با صدای سه‌تار و ضرب زورخانه

به گزارش خبرگزاری recive، قطعه‌ «نغمه‌ کهن» برای سه‌تار به همراهی ضرب زورخانه در دستگاه چهارگاه، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

نوازنده سه تار و آهنگساز این اثر، ستاره احمدی است و علی حسین‌زاده (قهرمان) به عنوان نوازنده ضرب زورخانه، با او همکاری کرده است.

ضبط سه‌تار و میکس و مستر، توسط فواد سمیعی در استودیو المپیک تهران و ضبط ضرب زورخانه توسط مجید دهقان در استودیو پژواک یزد انجام شده است.

ستاره احمدی درباره این اثر گفت: «قطعه «نغمه کهن» در دستگاه چهارگاه ساخته شده است، چهارگاه قدمت زیادی در این مرز و بوم دارد و به خوبی می‌تواند فرهنگ و تاریخ ایران را به تصویر بکشد. تمام تلاشم برای ساخت این اثر، شنیده شدن نغمه‌هایی بوده که مدتی است به فراموشی سپرده شده‌اند و همچنین ضرب زورخانه و فرهنگ پهلوانی که ما ایرانیان بسیار با این فرهنگ پیوند داشته‌ایم.»

او ادامه داد: «ویدیوهای این اثر، در یزد فیلمبرداری شده، چرا که این شهر، یکی از مراکز مهم فرهنگی و تاریخی ماست و پیوند بسیاری با فضای کاری این اثر داشت. ناگفته نماند که تمام تلاشم، نشان دادن هنر، تاریخ و فرهنگ ما ایرانی هاست که باید به آن ارزش داده شود.»

ستاره احمدی، نوازند سه‌تار، آهنگساز و تحصیل کرده کارشناسی نوازندگی موسیقی از دانشگاه هنر تهران است که پیش‌تر از وی دو اثر به نام‌های آلبوم «افسانه‌ گل یخ» و قطعه «سراب» منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است‌.

۵۷۵۷

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا