هرمزگان

نگرانی والدین هرمزگانی از امتحانات حضوری دانش‌آموزان/ کرونا، اومیکرون، روتاویروس و آئدس در کمین بچه‌ها!

خبرگزاری recive – بندرعباس؛ مهدی خسروی:  با اعلام برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان در هرمزگان، نگرانی والدین از احتمال ابتلای فرزندان‌شان به بیماری‌های چندگانه‌ای که این روزها در هرمزگان جولان می‌دهد، دوچندان شده و آنان در اظهارنظرهای متنوعی در فضای مجازی در این زمینه نگرانی خود را ابراز می‌کنند.

والدین دانش‌آموزان ابراز می‌کنند که هرمزگان این روزها علاوه بر کرونا با بیماری‌های پرخطر دیگری از جمله تب دانگی، اومیکرون، روتاویروس و … نیز مواجه است و برگزاری حضوری امتحانات دانش آموزان ممکن است سبب طغیان این بیماری‌ها در جامعه شده و هر دانش آموز بخصوص دانش‌آموزان کم سن و سال، این بیماری را با خود به خانه ببرند و سبب ابتلای افراد بیشتری به بیماری شوند و هرمزگان که به لحاظ زیرساخت‌های درمانی در وضعیت اسفناکی قرار دارد، پاسخگوی حجم گسترده طغیان همزمان چند بیماری را نباشد.

 

افزایش بستری کودکان بندرعباسی به دلیل روتاویروس/ بیمارستان کودکان پُر است

از سوی دیگر عبدالمجید ناظمی رییس بیمارستان کودکان بندرعباس می‌گوید: موارد بستری کودکان در این شهر بدلیل ابتلا به روتا ویروس افزایش یافته است و مراجعه کودکان با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان کودکان بندرعباس بشدت افزایش یافته است به طوری که شمار موارد بستری کودکان با روتاویروس در بندرعباس در مقایسه با سال قبل دو برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: «روتاویروس» عامل اسهال و استفراغ در کودکان است و اکنون تمام تخت‌های بیمارستان کودکان بندرعباس پُر هستند.

 

ناظمی از خانواده‌ها خواست تا رعایت بهداشت را در کودکان جدی بگیرند و در جامعه نیز برای آنها از ماسک استفاده کرده و در تجمعات، بچه‌ها را مشارکت ندهند.

هرمزگان بعد از تهران بیشتر اومیکرونی را دارد

اوضاع شیوع کرونا و موارد بستری این بیماری در استان اگر چه دو سه ماهی است وضعیت آرامی به خود گرفته و هرمزگان از این بابت وضعیت آبی دارد اما روز گذشته ۵ مورد ابتلا به اومیکرون در هرمزگان شناسایی شده است که به گفته فاطمه نوروزیان سخنگوی علوم پزشکی هرمزگان، از ۵ مبتلای کرونای امیکرون در هرمزگان سه نفر مرد و‌۲نفر زن هستند که بین ۲۲تا ۴۴سال سن دارند و سه نفر از آنان هر ۲دز واکسن را زده‌اند.

سه نفر نیز سابقه سفر به خارج از کشور دارند و هر ۵ نفر تحت درمان سرپایی قرار گرفته اند.

به گفته سخنگوی علوم پزشکی هرمزگان، از 5 مبتلای شناسایی شده در استان، 3 نفر ساکن بندرعباس، یک نفر ساکن بستک و یک نفر ساکن اردبیل است و همگی دارای علائم گلو درد، سوزش گلو و تب بودند.

 

حالا با شیوع اومیکرون در هرمزگان و هشدارهای علوم پزشکی این استان مبنی بر احتمال قوی گردش این ویروس در استان، آیا نگرانی‌ها در مورد امتحانات حضوری مدارس نباید جدی گرفته شود؟

تب دانگی و آئدس در کمین بچه‌ها

هرمزگان با بیماری دیگری به نام تب دانگی نیز مواجه شده که عامل انتقال آن پشه‌ آئدس است. صدها مدرسه در مناطق مختلف هرمزگان متأثر از تحرکات پشه آئدس هستند و تاکنون لااقل در دو شهر بندرلنگه و بندرعباس، وجود این پشه به تأیید رسیده است و حتی شایعاتی در باره ابتلای چند نفر به تب دانگی در شرق هرمزگان نیز شنیده شده که فاطمه نوروزیان در اظهار نظری محتاطانه اظهار داشت: هنوز بیماری که به‌صورت قطعی تب دانگی در وی تائید شده باشد، نداشته‌ایم ولی اگر فردی نشانه‌های تب را داشته باشد اما تست کرونایش منفی شود به‌عنوان مورد مشکوک تب دانگی شناخته و نمونه‌ی وی برای تست نهایی به تهران ارسال می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش چه می‌گوید؟

ایرج بیت الهی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار recive اظهار کرد: ما نگرانی خانواده‌ها را در مورد شیوع انواعی از بیماری در استان هرمزگان را درک می‌کنیم و دغدغه‌های مطرح شده را نیز به وزارتخانه و ستاد ملی کرونا منتقل کرده‌ایم و در روز گذشته در ستاد ملی کرونا نیز این مسأله از سوی وزارت بهداشت مطرح شد و ما منتظر ابلاغ مصوبات جلسه دیروز ستاد ملی کرونا هستیم.

 

وی عنوان داشت: اگر تا فردا تصمیمی در این زمینه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام نشد، در نشست ویژه‌ای با استاندار هرمزگان و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی در این باره همفکری خواهیم کرد و نگرانی خانواده‌ها در این زمینه را به حق می‌دانیم و بخصوص در مورد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نگرانی ما جدی‌تر است.

به گزارش recive، آنچه از ستاد استانی کرونا در هرمزگان انتظار است، رصد دقیق نگرانی مردم و خانواده‌ها در این زمینه و جلوگیری از تبعات شیوع این بیماری‌ها در هرمزگان با عوامل ناخواسته نظیر تجمعات دانش‌آموزی است تا دیگر شاهد بحران شیوع بیماری دیگری در استان نباشیم و بتوانیم با فقر شدیدی که در حوزه بهداشت و درمان در استان شاهد آن هستیم، از سلامت جامعه صیانت کنم.

انتهای پیام/ 88055/ ق

 

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا