خوزستان

۱۵۲ گروه پایش و رصد ملخ دریایی در خوزستان فعال شد

۱۵۲ گروه پایش و رصد ملخ دریایی در خوزستان فعال شد

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین خوزستان به نقل از ایرنا تورج نوروزی روز چهارشنبه تصریح کرد:با توجه به احتمال ریزش دسته‌های ملخ دریایی یا صحرایی در خوزستان ، گروه‌های پایش سازمان جهادکشاورزی با امکانات لازم مستقر شده‌اند تا در صورت مشاهده این آفت ، با آن مبارزه کرد.
وی گفت:بر اساس تجارب گذشته ، گله‌های ملخ دریایی احتمالا” اواخر اسفند یا اوایل فروردین ماه ۱۴۰۱ از استان های جنوبی وارد کشور از جمله می‌شوند.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزود: هم اکنون بخشی از امکانات لازم از جمله سموم و پهپاد برای مقابله با این آفت بسیار خطرناک  در نقاط مختلف استان آماده شده تا درصورت مشاهده گله‌های ملخ ، بتوان با آن مبارزه کرد.
نوروزی با اشاره به هجوم این آفت در سال های گذشته در خوزستان افزود: پارسال سه میلیون و ۶۹۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی ، مرتعی و جنگلی خوزستان مورد پایش قرار گرفت که در سطح ۱۲هزار و ۶۹۲ هکتار از اراضی کشاورزی وملی با آفت ملخ دریایی مقابله شد و با اقدام به موقع ، اجازه گسترش آن در سطح استان داده نشد.


دسته های ملخ دریایی یا صحرایی که از عربستان و مناطق شمالی افریقا پرواز می کنند نخستین بار در دهه‌های اخیر، در بهمن ۱۳۹۷ در مزارع شهرستان هندیجان در۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز  مشاهده شد.


 اوج ریزش این آفت نابودکننده در تابستان ۱۳۹۸ در بسیاری از مناطق خوزستان مشاهده شد و بهره برداران و کشاورزان خوزستانی متحمل خسارت سنگینی شدند.


عملیات مقابله و کنترل این آفت در خوزستان به صورت هوایی (پهپاد) ، زمینی و هواپیماهای سمپاش با مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان انجام شد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا