تبلیغات

معروف ترین تفریحات تور چابهار

شهر چابهار جاذبه‌های دیدنی، مذهبی و تاریخی بسیاری دارد. این شهر بندری در تمام روزهای سال دارای آب‌وهوایی مطلوب و دلچسب است. بندر همه‌ چیز تمام چابهار، از گذشته تا کنون میزبان تاجران و بازرگانانی بوده که از طریق این بندر با سایر کشورها ارتباط دارند. این شهر جاهای دیدنی فوق‌العاده شگفت‌انگیزی دارد که بازدید از آن‌ها قسمتی از برنامه تور چابهار است. معروف‌ترین تفریحات تور چابهار شامل چندین قسمت است که هر کدام ویژگی‌های جالب و سرگرم‌کننده خود را به همراه دارند. تفریحات این تور بسته به جاذبه‌های دیدنی چابهار متفاوت است.

تور چابهار

برای سفر به چهار بهار ایران یا چابهار می‌توانید از تورهای زمینی و هوایی لحظه آخر استفاده نمایید:

https://lahzeakhar.com/تور-چابهار

جاذبه های تور چابهار

چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و می‌توان ادعا کرد جاذبه‌های طبیعی آن جزئی از مناطق دست‌نخورده توسط انسان است. این مناطق بکر بهترین فرصت را برای طبیعت‌گردی فراهم می‌کند و اغلب مسافران، چابهار را برای همین موضوع به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. سواحل موجود در چابهار، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند. این سواحل برخلاف اغلب سواحل دیگر، عاری از آلودگی‌های انسانی است. همین موضوع خود علتی بر محبوبیت چابهار می‌شود. سواحل خوش آب‌وهوای این منطقه برای آن دسته از افراد که به دنبال مکانی برای دست یافتن به آرامش هستند نیز مناسب است.

کوه ‌های مینیاتوری و مریخی چابهار؛ مکان مورد علاقه زمین‌ شناسان و ستاره شناسان

کوه‌های مینیاتوری چابهار یکی از جالب‌ترین شاهکار طبیعت هستند که به کوه‌های مریخی نیز معروفند. این تشبیه به علت شکل عجیب و متفاوت این کوه‌ها است. درحقیقت این کوه‌ها که از قسمت کچو تا خلیج گواتر ادامه دارند، نتیجه یک پدیده علمی هستند. حین رخ دادن پدیده مورفولوژی کوه‌هایی عظیم به شکل مینیاتوری پدیدار می‌شوند. بازدید از کوه‌های مریخی یک تفریح برای زمین‌شناسان و کوهنوردان به‌ شمار می‌آید. آسمان شهر چابهار، خصوصاً حوالی کوه‌های مینیاتوری، برای ستاره‌شناسان مکان مناسبی است تا به ‌راحتی فضا را رصد نمایند.

کلبه غواصی چابهار؛ آموزش تفریح زیر آب

از معروف‌ترین تفریحات تور چابهار می‌توان کلبه غواصی را نام برد که بی‌شک هر گردشگر و مسافری را به وجد می‌آورد. در حقیقت این کلبه نوعی مکان برای آموزش و یادگیری غواصی است؛ سطوح یادگیری غواصی در این کلبه، بسته به درخواست افراد تعیین می‌شود. آموزش حرفه‌ای غواصی در چنین مکانی چقدر حس وصف‌ناپذیری خواهد داشت وقتی در کنار دریا و زیر نظر بهترین اساتید غواصی آموزش دیده‌اید. کلبه غواصی تنها مختص آموزش نیست و انواع تفریحات آبی مانند ویک بوردینگ، قایق‌سواری، بناناسواری و… را دارد.

تفریحات آبی

تالاب لیپار یا دریاچه صورتی

تالاب لیپار به علت رنگ منحصربه‌فردی که دارد دریاچه صورتی هم نامیده می‌شود. این دریاچه از گذشته تا کنون در هر شرایط آب‌وهوایی رنگ خود را حفظ ‌کرده است. لیپار حس و حال بودن در یک مکان رؤیایی را القا می‌نماید و خانم‌ها برای عکس ‌گرفتن با این پدیده زیبا به چابهار سفر می‌کنند. پرنده‌های کمیابی که در فصل مهاجرت مهمان تالاب هستند، فرصت مناسبی را برای تور پرنده‌نگری فراهم کرده‌اند. تماشای پرنده‌هایی مانند اردک مرمری از فرصت‌های نابی است که می‌توان در تور چابهار تجربه کرد. شترسواری در دریاچه صورتی تفریح سنتی و پرهیجانی است که نباید آن را از دست داد.

موج سواری در ساحل صخره ای

موج سواری تفریحی سالم به‌ شمار می‌آید که تنها در سواحلی که امواج زیادی دارند انجام می‌شود. ساحل صخره‌ای چابهار یکی از این سواحل است که گردشگران می‌توانند از امواج بلند نهایت لذت را کسب نمایند. این ساحل در سطح جهانی شناخته‌ شده است. اغلب موج‌سواران ماهر برای تفریح به ساحل صخره‌ای چابهار سفر می‌کنند. امواج پس از برخورد به سنگ‌های ساحل، صخره‌ها را شکل می‌دهند که ظاهری جالب به‌ خود می‌گیرند.

درخت انجیر معابد چابهار

درختی پر از شاخه‌های بلند را تصور کنید که هر چقدر بلندتر می‌شود، باز هم درون خاک فرو می‌رود و رشد می‌کند. در چابهار درختی با این ویژگی وجود دارد که اصالت آن به کشور هند باز می‌گردد. این درخت انجیر میوه و برگ‌های بسیاری دارد و در اغلب شهرهای جنوب ایران یافت می‌شود. درخت مکرزن یا انجیر معابد، یک درخت عادی نیست و می‌تواند یک قرن به رشد خود ادامه دهد و میوه‌هایی با رنگ‌های نارنجی به‌عمل آورد. این درخت انجیر معابد، دارای چندین تنه بلند است که درون زمین فرو‌ رفته‌اند.

گِل افشان های چابهار

آتشفشانی از گل را تصور کنید که همواره می‌جوشد و به رنگ خاکستری است. این گل‌افشان‌ها در قسمت بندر تنگ و در قله کوه گودالی قرار دارند. مسافران تور چابهار می‌توانند علاوه بر بازدید، با گل‌های بالای کوه بازی کنند و اوقات خوشی را سپری نمایند. برای رسیدن به قله کوه و بازدید از این جاذبه طبیعت باید 100 متر ارتفاع را طی کرد. قسمت جالب بازدید از گل‌افشان‌ها هنگامی است که گِل روی هوا پاشیده می‌شود و صدا تولید می‌کند. رنگ این گِل‌ها رنگ خاک نیست؛ سطح کوه‌های گودالی از سیمان تشکیل شده‌اند و گل‌ها هم به رنگ خاکستری هستند.

گِل افشان های چابهار

ساحل بریس؛ آب بازی با فواره ها

از آنجایی که چابهار در تماس با آب‌های دریا قرار دارد، آب‌بازی تفریحی همه‌جانبه در این شهر است. ساحل بریس هم از این قاعده مستثنی نیست. این ساحل شهرت و زیبایی خودش را مدیون امواجی است که با شدت بسیار زیادی به صخره‌های ساحل کوبیده می‌شوند. این امواج حین برخورد به صخره‌ها، همانند فواره‌هایی بزرگ می‌شوند؛ مسافران زیر این فواره‌ها عکس می‌گیرند و خودشان را سرگرم می‌کنند. بهترین قسمت ساحل بریس مجموعه تفریحی و جاذبه‌های زمین‌شناسی آن است که طرح‌های شگفت‌انگیز طبیعت را به رخ می‌کشند.

منطقه گاندوها

منطقه‌ای حفاظت‌ شده در چابهار به زندگی گاندوهای در حال انقراض اختصاص ‌یافته است. باهوکلات چابهار یا منطقه گاندوها، مکانی پراهمیت بوده که گاندوهای ایرانی در آن زندگی می‌کنند. گاندوها نوعی تمساح هستند ولی نسبت به گونه خود خطر کمتری دارند. ساکنین منطقه گاندوها با وجود این حیوانات کنار آمده‌اند و گاهی هم از آن‌ها مراقبت می‌کنند. رودخانه‌هایی‌ که گاندوهای پوزه کوتاه در آن می‌زیستند، در نهایت به دریای عمان ختم می‌شوند. این رودخانه‌ها سرباز، راسک و بمپور نام دارند که در جنوب استان سیستان و بلوچستان هستند.

روستای دَرَک؛ ساحلی در کویر

آیا تا به حال روستایی با چهار ساحل متفاوت دیده‌اید؟ روستای درک آب‌وهوایی کویری داشته، که در کنار دریا قرار دارد. این روستا تمام انتظاراتی که از یک گردش و تور دارید را برآورده می‌کند؛ کمتر ساحلی چهار نوع ماسه‌ای، شنی، صخره‌ای و مرجانی را در کنار یکدیگر دارد. روستای درک در قسمت غربی چابهار و نزدیک به هرمزگان واقع‌ شده است. این روستای بکر مکان مناسبی برای قدم‌ زدن و لذت‌ بردن از دریاست.

روستای شیرگواز؛ مکانی شگفت انگیز برای طبیعت دوستان

یک طبیعت بکر علاوه بر پوشش گیاهی که دارد، چند نمونه از گونه‌های حیوانات را هم در خود جای می‌دهد. روستای شیرگواز هم یکی از چند طبیعت‌ بکر در چابهار است. این روستا در شمال شرقی چابهار واقع ‌شده و فاصله چندانی با محل زندگی گاندو‌ها ندارد. پوشش گیاهی استوایی سبب‌ شده تا میوه‌هایی خوش رنگ و لعاب مانند موز، انبه، قهوه و… در این منطقه رشد کنند. شرکت‌کنندگان تور چابهار این فرصت را غنیمت می‌دانند و از این میوه‌های طبیعی نهایت استفاده را می‌برند.

کلام آخر

یک سفر خوب باید دارای قسمت‌های ویژه‌ای باشد که احساس شادی و نشاط را همواره در مسافران برانگیزد. چابهار یکی از مقاصد مسافرانی است که علاقه بسیاری به تفریحات آبی دارند؛ آگاهی و شناخت معروف‌ترین تفریحات تور چابهار باعث می‌شود تا حین سفر برای خود برنامه‌ریزی مشخص داشته باشید. همچنین می‌توانید بهترین تفریحات تور چابهار را برگزید و سفری خوش و خرم را رقم زنید. چابهار سواحل بکری دارد که آرامش خاصی را القا می‌کند؛ بالعکس برخی از سواحل آن دارای امکانات و خدمات تفریحی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا