یزد

استاندار یزد: پهنه صنایع پیشرفته در استان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، مهران فاطمی صبح امروز در جریان دیدار با آیت الله ناصری، با اشاره به سفر رئیس جمهور به یزد و ارائه گزارشی از این سفر به امام جمعه که به علت بیماری نتوانسته بود در برنامه سفر دولت حضور داشته باشد، اظهار کرد: تلاش ما این بود که هم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و هم مشکلات و کمبودهای استان یزد به رئیس جمهور و هیئت دولت معرفی شود.

وی افزود: برای پروژه‌های استان نیز حدود هشت هزار میلیارد در این سفر مصوب شد که رقم خوبی است و خیران نیز در دیدار با رئیس جمهور قرار شد هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها یا ایجاد پروژه‌های مورد نیاز استان هزینه کنند.

استاندار یزد با اشاره به دغدغه امام جمعه در مورد راه آهن یزد بیان کرد: برای راه آهن یزد – اقلید ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده اما ایستگاه‌ها و علائم و الکترونیکی نصب نشده بر این اساس این پروژه همچنان هم قابل استفاده نیست بنابراین در سفر هیئت دولت به استان یزد، ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه مصوب شد.

وی ادامه داد: راه آهن بافق – ارژنگ نیز که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۸۷۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز داشت که در این سفر مقرر شد ۴۸۰ میلیارد تومان سازمان مدیریت و ۴۰۰ میلیارد تومان هم وزارت راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص دهند.

فاطمی بیان کرد: زیرساخت حمل و نقل ریلی و هوایی در استان یزد دچار مشکل است اما پیگیر حل این مشکلات هستیم و به زودی نیز با سرمایه گذاری یکی از معادن بزرگ استان و یک شرکت هواپیمایی، یک شرکت هواپیمایی یزدی در استان شکل می‌گیرد و خطوط هوایی جدید برای این استان ایجاد خواهد شد.

 وی در مورد قطار یزد – تهران و بالعکس که مورد تاکید امام جمعه یزد است، نیز بیان کرد: تحریم ها از یک طرف و زیانده بودن قطارها از سوی دیگر عامل کاهش قطارهای این مسیر است اما با معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه صحبت‌هایی شده و قرار است به این موضوع ورود کنند تا مسئله حل شود.

استاندار یزد از برنامه ریزی برای ایجاد پهنه صنایع پیشرفته در اردکان خبر داد و یادآور شد: این موضوع در حاشیه سفر هیئت دولت به استان یزد نیز مطرح شد و برنامه ریزی آن به زودی انجام می شود.

فاطمی همچنین به ارائه گزارشی از برنامه ها و مصوبات حوزه آب و انتقال آب پرداخت و بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، به زودی اتفاقات جدیدی در این حوزه رقم می خورد.

وی در مورد بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: روال بودجه بندی کاملا تغییر کرده و صندوق پیشرفت و عدالت در استانها شکل می گیرد که ۲ هزار میلیارد تومان دولت به این صندوق واریز می کند و درآمدهای استان از جمله مازاد درآمد مالیاتی، درآمد معادن و … نیز به این صندوق واریز می شود که در استان هزینه خواهد شد.

استاندار یزد در پایان بیان کرد: دغدغه های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که برگرفته از دغدغه‌های مردم است را در نظر داریم و رهنمودهای ایشان ملاک عمل ما است و این موارد را در شورای معاونان به طور مرتب مطرح و بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/الف


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا