اردبیل

زیبایی‌های نماز برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در نخستین جشنواره استانی نماز اظهار کرد: نماز صحبت کردن بنده با خدا بوده و این‌که خداوند در نماز به بنده اجازه داده در محضرش سخن بگوید، بزرگترین نعمت در زندگی محسوب می‌شود.

وی افزود: دعوت مردم و عموم جامعه به نماز از وظایف اصلی جامعه روحانیت است و باید زیبایی‌های نماز برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود که با تبیین این زیبایی‌ها، بنده هیچ‌گاه از آن دست نمی‌کشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: نماز معصومان نمازی کاملا از خضوع و خشوع در برابر پروردگار بوده و انسان اگر بخواهد به ذات ربوبی پروردگار نزدیک شود باید نماز خود را چون نماز معصومان به پای دارد.

نماز عالی‌ترین برنامه ارتباط با خداوند است

آیت‌الله عاملی بیان کرد: نماز عالی‌ترین و راهبردی‌ترین برنامه ارتباط با خداوند متعال و بارزترین نوع بندگی بوده و به منزله ستون خیمه دین است که برای پایداری و ثبات در دین باید این ستون را حفظ کرد.

وی تصریح کرد: بنده در نماز تکبر و منیت را کنار می‌گذارد و باید در این فرصت عظیم که خداوند زمانی را برای صحبت خود با بنده برگزیده است، غنیمت شمرد چراکه با مرگ انسان زمان این هم‌صحبتی با خدا پایان می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: درجه مؤمنان در روز قیامت بر مبنای حضور در نماز جمعه سنجیده شده و بالاترین پاداش به عبادت‌کنندگان این روز عظیم اعطا می‌گردد.

ترویج فرهنگ نماز باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در این جشنواره اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ نماز، بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال برای احداث و تعمیر مساجد، حسینیه و نمازخانه‌ها در استان اردبیل از سوی سپاه استان هزینه شده که هزینه‌ کردن برای اعتلای فرهنگ نماز، در مقابل ارزش و اهمیت این فریضه الهی بسیار اندک بوده و باید بیش از پیش برای ارتقای معنویت در جامعه تلاش نمود.

وی افزود: حیات جامعه و ارزش و منزلت اجتماعی در گرو پرداختن به فرهنگ نماز و ترویج آن در جامعه و خانواده بوده و ترویج فرهنگ نماز باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: جشنواره نماز با همکاری سپاه استان آغاز شده که تاکنون ۳۲۸ اثر در قالب عکس، فیلم، پوستر و تولیدات رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و هدف از برگزاری جشنواره‌های نماز جذب جوانان و نوجوانان به سمت ارزش‌های دینی است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا