اردبیل

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه منابع آب و راه در سفر ریاست جمهوری به اردبیل

معرفت آذری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل با اشاره به مشکلات متعدد جامعه عشایری اظهار کرد: هم اکنون جامعه عشایری استان با خشکسالی بی‌سابقه‌ای مواجه بوده و با کمبود نهاده دامی و آب دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان اردبیل اعتبارات مطلوبی شامل ۸۰ میلیارد تومان در راستای توسعه منابع آب و راه اختصاص یافته است که با در نظر گرفتن اعتبارات جاری سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اتفاقات بسیار خوبی در حوزه راه و آب عشایری در سطح استان رخ خواهد داد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۷ میلیارد تومان اعتبار برای این اداره کل در نظر گرفته شده است که با استفاده از این اعتبارات، طرح‌های خوبی در زمینه آب و راه در حال انجام است.

آذری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۸ قشلاق فاقد آب شرب است، تصریح کرد: برای این قشلاقات به شکل سیار با استفاده از تانکرها آب‌رسانی می‌شود که تمام تلاش خود را می‌کنیم با اعتبارات موجود مشکلات آب این قشلاقات را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل ۱۴۰ قشلاق بالای ۲۰ خانوار دارد، تصریح کرد: نیاز است تا قشلاقات عشایری بالای ۲۰ خانوار به روستا تبدیل شوند تا از خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی که در روستاها وجود دارد بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اذعان کرد: طی سال‌های اخیر ۱۴۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری تسطیح و بهسازی شده و کماکان نیز بهبود راه عشایری جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

به گفته آذری ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی شامل ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر در ۴۶ طایفه در استان اردبیل زندگی می‌کنند از حیث جمعیت اردبیل هشتمین استان دارای جمعیت بالای عشایر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/3463/ی


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا