۳۲ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در البرز فعال شد
۳۲ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در البرز فعال شد
به گزارش recive از البرز؛ ستاد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، پیشدبستانی و دانشآموزان با نیازهای ویژه، در سالن جلسات با حضور فشنی معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی، هادیان کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی، سپهوند معاونت توانبخشی بهزیستی،کشاورز رییس اداره استثنایی و جمعی از معاونین و روسای ادارات برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز روز سهشنبه در این جلسه اظهار داشت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان از ضرورت و اهمیت ویژهای برخوردار است و لازم است در این خصوص دقت و پیگیری مجدانهای صورت گیرد.
وی ادامه داد: کاری که اداره استثنایی انجام میدهد کار بسیار مهمی برای دانش آموزان و اولیا است.
«علی حجرگشت» تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی همیشه همراه و همدل با آموزش و پرورش در سلامت دانشآموزان نقش بسزای ایفا کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز افزود: طرح سنجش سلامت دانشآموزان بدو ورود به دبستان از ۴ تیر شروع میشود و تا پایان تابستان ادامه مییابد.
حجرگشت ادامه داد: در سال تحصیلی جدید به همت و همکاری معاونت آموزش ابتدایی و پشتیبانی و تربیت بدنی و سلامت سنجش بصورت صد در صدی در استان انجام میگیرد.
اجرای طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان الزامی و ضروری است
در ادامه رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز ضمن تشکر از همکاران، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی افزود: اجرای طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان الزامی و ضروری است.
«عباس کشاورز» گفت: فعالیت کارشناسان در این حوزه همانند خشتی است که اگر اشتباه نهاده شود، مسیر زندگی یک فرد را تحت تأثیر قرار میدهد.
وی متذکر شد: تشخیص و شناسایی به موقع نارساییهای جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت دانشآموزان بدو ورود به دبستان است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ترک تحصیل دانشآموزان در دوره ابتدایی پیامهای منفی در جامعه در پی دارد، یادآور شد: عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان میتواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد، همچنین عدم سنجش سلامت دانشآموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانشآموزان میشود و یکی از دلایل ترک تحصیل در این دوره عدم سنجش یا سنجش ناصحیح دانشآموز بوده است.
وی با بیان اینکه کارشناس پایگاه سنجش در نظر داشته باشند که احترام به مردم در اولویت کاری خود داشته باشند، تصریح کرد : اگر دانشآموزی بر اساس معیار نیاز به آموزش ویژه داشت سعی کنید اعتماد خانوادهها را جلب کنید و در صورت ناملایمات بابت این قضیه با رفتاری دلسوزانه آنها را هدایت کنید.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: در این زمینه نیاز است مردم با آگاهی بیشتری با موضوع روبرو شوند و با استفاده از اطلاعرسانی وسیع در سطح استان، آگاهی آنان ارتقا داده شود.
کشاورز اظهار داشت: نوآموزان بدو ورود به دبستان پس از ثبتنام در مدرسه و نوبت گیری، به مراکز بهداشتی جهت انجام واکسیناسیون مراجعه نمایند .
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز افزود: به منظور سلامت نوآموزان دبستان و پیش دبستان کارگروهی جهت بررسی وضعیت پایگاههای سنجش ، قبل از شروع برنامه سنجش تشکیل شده و از پایگاهها بازدید به عمل میآید.
وی تصریح کرد: با توجه به آمار استان در سال گذشته پیشبینی میشود امسال بیش از ۵۰۰۰۰ نفر نوآموز دبستان و نو آموز پیشدبستان در مدارش حضور یابند.
وی با بیان اینکه در این طرح، بینایی، شنوایی، سلامت جسمی و ذهنی دانشآموزان بدو ورود به مدرسه بررسی میشود، افزود: در صورت مشکل در مرحله اول دانشآموزان به مرحله تخصصی معرفی میشوند.
وی هزینه این طرح را ۶۰ هزار تومان و مدارک و شرایط مورد نیاز جهت انجام سنجش در پایگاه را بدین شرح اعلام کرد: شناسنامه دانشآموز و والدین ،کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه ۴*۳.
کشاورز در مورد فرآیند ارزیابی دانشآموزان متقاضی جهش ارزیابی داوطلبین جهش تحصیلی پایههای اول، دوم، سوم و چهارم ابتدایی و چند پایه ابتدایی گفت: ابتدا درخواست ولی دانشآموز مبنی بر تقاضای جهش به همراه کارنامههای پایه فعلی و پایههای قبل با سطح پیشرفت خیلی خوب به استثنای دروس (تربیت بدنی و وضعیت تربیتی ) توسط مدیر مدرسه دریافت میشود. در ادامه موارد فوق در شورای مدرسه بررسی و پس از تایید توسط مدیر مدرسه، در سامانه سیدا ثبت میشود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز اظهار داشت: سپس از طریق سامانه پرداخت وجه الکترونیکی http://h۷. iehs.ir/tashkhis/pay مراحل پرداخت وجه به مبلغ ۱۸۰/۰۰۰ هزار تومان انجام و کد رهگیری دریافت مینمایند و با ورود به آدرس سامانه سنجش http:// tashkhis.csdeo.ir و انتخاب گزینه نوبت گیری، والدین می توانند نسبت به نوبتگیری و ارجاع به پایگاه تخصصی اقدام نمایند.
48