خراسان رضوی

۲۰۰ بیمارستان ناتمام در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، بهرام عین‌اللهی صبح امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین(ع) در تربت حیدریه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شیوع کرونا نقاط ضعف و قوت کشور را مشخص کرد، گفت: آنچه مسلم است، تلاش بی‌وقفه کادر سلامت در این فاجعه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته بسیاری از بیماران کرونایی از خدمات سلامت محروم ماندند، گفت: اما کادر سلامت ما حداکثر تلاش خود را به کار گرفتند و همچنین از ظرفیت‌های خارج از کادر سلامت نیز برای خدمت به مردم استفاده شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور در حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که بیماران بسیاری از کشورهای دیگر در کشور ما درمان می‌شوند.

عین‌اللهی اظهار کرد: با شیوع کرونا و ۱۲۳ هزار فوتی ناشی از آن شاهد یک فاجعه انسانی در کشور بودیم؛ این در حالی است که در طول هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم شدند اما کرونا در طول یک سال و نیم ۱۲۳ هزار خانواده را داغدار کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود : از حدود ۷۶ میلیون نفر از جمعیت کشور باید تزریق دُز دوم به ۵۴ میلیون نفر برسد تا ۸۰ درصد از جمعیت واکسینه شوند و چنین توفیقی تنها با حمایت مردم ممکن است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان در کشورها وجود خواهد داشت، افزود: ما باید عادت کنیم که با این ویروس زندگی کنیم؛ واکسیناسیون راه پیشگیری از بیماری است اما کرونا را به طور کامل از بین نمی‌برد و تنها دفاع بدن را تقویت می‌کند.

عین‌اللهی ادامه داد: ۶۰ میلیون جمعیت بالای ۱۸ سال داریم که به هر نفر باید ۲ دُز واکسن تزریق شود پس به ۱۲۰ میلیون واکسن نیاز داریم که میزان واکسیناسیون کرونا اکنون به ۷۵ میلیون دُز رسیده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هفته گذشته بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن در کشور تزریق شده است، گفت: این آمار به اندازه جمعیت مردم امارات است و چنین توفیقی تنها با حمایت مردم ممکن شده است.

وی تصریح کرد: یک سوم از افراد واجد شرایط ۲ دُز را دریافت کردند و اگر این آمار به ۲۶ میلیون نفر برسد یعنی حدود ۵۰ درصد از جمعیت کشور ۲ دُز را زدند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا