خراسان رضوی

کاهش ۷۰ درصدی ذخیره آب سدهای خراسان رضوی/ خشک‌ترین سال در یک قرن اخیر را تجربه می‌کنیم

محمد علایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: خراسان رضوی یکی از خشک‌سال‌ترین سال‌ها را در یک قرن گذشته  تجربه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بابیان این‌که پیش‌بینی می‌شود پاییز امسال هم پاییز خشکی باشد، ادامه داد: در این استان چند خط قرمز داریم که تأمین آب شرب شهرها و روستاها در اولویت قرار دارد.

وی بابیان اینکه  از سال گذشته تلاش شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و شرکت آب و فاضلاب مشهد در رفع مشکلی کم‌آبی است، افزود: انسجام مدیریتی بی‌نظیر فرصت بزرگی در اینجا است که در دیگر استان‌های کشور کمتر دیده می‌شود.

علایی با اشاره به این‌که تمامی چاه‌های خراسان رضوی مجهز به کنتور هوشمند است و توسط شرکت آب و فاضلاب رصد می‌شوند، تأکید کرد: خراسان رضوی تنها استان در کشور است که آب را به‌صورت حجمی به کشاورز تحویل می‌دهد.

وی بابیان اینکه در خراسان رضوی بر مبنای مدیریت مشارکتی کار می‌کنیم و ازاین‌رو در ۲۴ دشت استان تشکل کشاورزی داریم، خاطرنشان کرد: اگر به کشاورزان استان توصیه می‌کنیم که آب کمتر برداشت شود به این دلیل است که ۷۰ درصد ذخیره سدها نسبت به سال گذشته کاهش پیداکرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اذعان به اینکه با همکاری استانداری، سند همیاران آب را تا سال ۱۴۲۰ تهیه کردیم، تصریح کرد: تلاشمان بر این است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، حوزه قضا، نهادهای نظارتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  به‌ویژه تشکل‌ها و دانشگاهیان استان را از این شرایط خشک‌سالی عبور دهیم.

گفتنی است؛ امروز تصفیه‌خانه و مخزن ۳۰۰۰ مترمکعبی و خط انتقال آب شرب شهرستان فیروزه از سد بار با حضور  هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، محمدابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب  منطقه‌ای استان، فرماندار فیروزه، امام‌جمعه فیروزه و تنی چند از مدیران و مسئولان بااعتبار ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا