یزد

پروژه انتقال آب از دریای عمان با فوریت اجرایی نشود یزد بحرانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، مهران فاطمی در جلسه با هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در خصوص مشکلات کم‌آبی این استان، اظهار کرد: مصرف آب شرب در استان یزد سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب است که به نسبت جمعیت کافی نیست.

وی افزود: در حال حاضر مردم یزد سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب آب شرب کم دارند و اگر پروژه انتقال آب از دریای عمان با فوریت اجرایی نشود و در دستور کار قرار نگیرد، مردم استان یزد در سال جاری با بحران جدی آبی مواجه می‌شوند.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت پیش‌بینی‌ کاهش شدید بارش برف و باران در استان یزد و کشور گفت: شرایط ویژه سال جاری اهمیت و فوریت برنامه‌ریزی برای تأمین آب شرب مورد نیاز در دیار کویری را چند برابر کرده است.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، ساماندهی سریع مشکلات جدی معلمان خرید خدمت را ضروری دانست و اظهار کرد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مجلس باید هر چه سریعتر در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

وی در پایان حذف ردیف‌های بودجه‌ای پروژه‌های ملی را ضروری دانست و افزود: متأسفانه تاکنون وزرا به خوبی از ردیف بودجه پروژه‌های ملی استفاده نکردند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تخصیص نامناسب برای پروژه خط انتقال آب به استان یزد را از جمله مصادیق استفاده نادرست از ردیف بودجه طرح‌های ملی عنوان کرد و گفت: ساماندهی این مهم باید هر چه سریعتر در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار گیرد.

دیگر نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی نیز مهمترین مطالبه مردم دارالعباده را تأمین آب شرب دانستند و خاطرنشان کردند: امنیت خط انتقال آب یکی از جدی‌ترین دغدغه یزدی‌هاست که انتظار داریم مجلس نیز با ورود فوری به این مهم نسبت به ساماندهی هر چه سریعتر اوضاع اقدام کند.

انتهای پیام/الف


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا