اردبیل

پروازهای فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه با نمایندگان استان و معاونان وزارت راه‌و‌شهرسازی اظهار کرد: با بهره‌برداری پروژه بهسازی عوامل پروازی و سیستم روشنایی CAT2 فرودگاه شهدای اردبیل تعداد پروازها در نوبت‌های صبح و عصر افزایش و لغو پروازها بیش از ۸۰ درصد کاهش می‌یابد و پروازها تقویت می‌شود.

وی افزود: در سفر رئیس سازمان هواپیمایی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به استان اردبیل، توافق شد که پروازهایی که قبلا به فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد انجام می‌گرفت و به دلایلی تعطیل شده بودند، طبق روال قبل فعال شوند و با دیگر شرکت‌ها جهت افزایش پروازها مذاکره گردد.

استاندار اردبیل ادامه داد: با تأمین اعتبار مناسب برای احداث آشیانه در فرودگاه اردبیل، می‌توان گفت این فرودگاه به یکی از بهترین و مجهزترین فرودگاه‌های کشور تبدیل می‌شود و همچنین درباره فرودگاه پارس‌آباد نیز توسعه و تجهیز این فرودگاه در زمینه مخزن سوخت و روشنایی دنبال می‌شود.

عاملی بیان کرد: با بازدیدی که از قطعات راه‌آهن اردبیل- میانه و پروژه ۴ خطه اردبیل- سرچم به‌صورت هوایی و زمینی صورت گرفت، مشکلات قطعات این پروژه‌ها بررسی و نسبت به حل آن اقدام شد.

حل مشکلات قطعه‌های مختلف پروژه ۴ خطه اردبیل- سرچم

وی تصریح کرد: مشکل تأمین اعتبار قطعات ۱ و ۲ پروژه اردبیل- سرچم بررسی و توافق شد که قسمتی از این ۲ قطعه با تزریق منابع لازم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

استاندار اردبیل گفت: منابع لازم برای قطعات ۳ و ۴ این پروژه نیز پیش‌بینی شده که بخشی از این مسیر در سال‌جاری و قسمتی نیز در سال ۱۴۰۱ تأمین اعتبار و با جدیت پیگیری می‌شود و همچنین منابع قطعات ۵ و ۶ به‌عنوان مهمترین قسمت پروژه، تا یک ماه آینده پیش‌بینی و با انتخاب پیمانکار تأمین می‌شود.

عاملی عنوان کرد: مشکلات قطعه ۷ پروژه ۴ خطه اردبیل- سرچم حل شده و با تمام توان و شتاب بیشتر، این مسیر پیگیری و طبق برنامه زمان‌بندی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

راه‌آهن اردبیل- میانه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وی اظهار کرد: بخشی از کارگاه‌ها و قطعات راه‌آهن اردبیل- میانه به دلایل کمبود اعتبار نیمه‌فعال بوده که البته یکی از قطعات به‌دلیل غیرفعال بودن به پیمانکار دیگر واگذار می‌شود و در این راستا با پیگیری نمایندگان مجلس و معاونت‌های وزارت راه‌وشهرسازی به‌زودی منابع لازم تأمین خواهد شد تا در سال آینده این پروژه عظیم به بهره‌برداری برسد.

استاندار اردبیل افزود: در حوزه بازآفرینی شهری، منابعی در اختیار شهرداران شهرستان‌های اردبیل، خلخال و پارس‌آباد قرار می‌گیرد تا در احیا، مناسب‌سازی و بهبود وضعیت بافت فرسوده در مراکز شهرها و مناطق حاشیه شهرها هزینه شود و مطالبات برخی پیمانکاران در حوزه شهری نیز از این محل پرداخت می‌گردد.

عاملی بیان کرد: پروژه‌های راه‌های فرعی و حوزه روستایی و نیز قسمتی از شریان‌های اصلی در حوزه پارس‌آباد و خلخال نیاز به تأمین اعتبار دارد و با تصمیماتی که گرفته شد این پروژه‌ها شتاب بیشتری خواهند گرفت تا کارگاه‌های نیمه‌فعال به چرخه فعالیت برگردند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا