ایلام

پرداخت 80 میلیون تومان کمک هزینه درمانی مددجویان ایلامی در ماه گذشته

معصومه شاهماری معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ایلام عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری recive در ایلام گفت: طبق سامانه ثبت اطلاعات تعداد ۴۸۸۴ نفر عضو داوطلبان جمعیت هلال احمر در ۱۱ شهرستان استان ایلام داریم.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین کاری که جمعیت هلال احمر در چند سال گذشته انجام داده تشکیل و راه اندازی خانه هلال است افزود: سیاست خانه هلال این بود که امکان دسترسی به مناطقی که مسافت طولانی دارند و امکان حضور در آن مناطق به طور مداوم وجود ندارد، این خانه راه اندازی و مردم مناطق می‌توانند اصلی‌ترین هدف هلال احمر که آموزش امداد و کمک‌های اولیه و سایر اقدامات است بهره مند شوند.

معاون داوطلبان هلال احمر استان ایلام ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۶۹ خانه هلال فعال در سطح استان داریم که از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۲۸ نفر آموزش متفرقه و تعداد ۱۳۶۳ نفر آموزش امداد و کمک‌های اولیه در حوزه داوطلبان در این خانه هلال انجام شده است.

وی افزود: در زمان کرونا معاونت داوطلبان نیازسنجی‌هایی را انجام داد که خیلی از افرادی که امکان بستری شدن در بیمارستان را نداشتند از بانک امانات تعداد ۴۰۳ کپسول اکسیژن، ۱۳۸ مانومتر و ۳۹ دستگاه اکسیژن ساز بین شهرستان‌های استان توزیع و به صورت امانت به افراد نیازمند در منزل که به اکسیژن نیاز داشتند به صورت رایگان تحویل داده شد.

شاهماری ادامه داد: در بانک امانات تجهیزات پزشکی مردم که دیگر نیازی به مصرف ندارند نگهداری می‌شود تا در مواقع لزوم بین نیازمندان توزیع شود؛ از ابتدای کرونا تاکنون تعداد ۱۱۶۱ نفر از کپسول اکسیژن بهره مند و تعداد ۲۳۳ نفر دستگاه اکسیژن ساز استفاده کردند.

وی گفت: در گفت‌وگویی که با رؤسای و مددکاران بیمارستان‌ها و در قالب صورت جلسه‌ای که انجام دادیم بیمارانی که در بیمارستان‌های دولتی جراحی و امکان پرداخت هزینه درمانی را نداشتند از طریق مددکار بیمارستان با پیوست نامه و ارسال به جمعیت هلال احمر و محرز شدن نیازمندی این بیمار از طریق مددکار سازمان هلال احمر مساعدت مالی و بعضا تمام هزینه درمانی پرداخت می‌شد.

شاهماری افزود: در حال حاضر بیمارستان مصطفی، امام خمینی، طالقانی و زاگرس به طور کامل از خدمات هلال احمر استفاده می‌کنند؛ ماه گذشته حدود ۸۰ میلیون تومان کمک هزینه درمانی مددجویان بیمارستان امام که جراحی انجام دادند به حساب بیمارستان واریز شد.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های بهداشتی در بین بیماران خاص داشتیم و تعداد ۶۹۹۰۰ ماسک به رئیس انجمن بیماران خاص و تعداد ۱۷۱۴ عدد الکل برای بیماران خاص توزیع شده است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: در دو مقطع زمانی ماه مبارک رمضان و فروردین‌ماه توزیع سبدهای معیشتی انجام شده که در ماه مبارک رمضان تعداد ۵۹۳ سبد معیشتی و در فروردین ماه ۲۵۵ سبد‌معیشتی توزیع شد؛ خارج از این امور تعداد ۱۳۰۰ بسته کمک خیرین از ابتدای سال تاکنون توزیع شده است و همچنین در استان بیش از یک میلیارد تومان کمک خیرین انجام شده و ۱۱ تبلت برای دانش آموزان از طریق خیرین خریداری شده است.

وی افزود: طرح یلدانه هر سال برای محرومین از طریق بانک اطلاعاتی که در اختیار داریم سبدهای یلدانه که شامل خشکبار، میوه و… تهیه می‌کنیم که در سال‌های گذشته در مراکز زیر نظر بهزیستی، امور زندان‌ها، سرای سالمندان پایگاه‌های امداد و بیمارستان‌ها برگزار کردیم.

انتهای پیام/ 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا