بین الملل

واکنش بورل به اتهام‌زنی نتانیاهو علیه دادستان لاهه

واکنش بورل به اتهام‌زنی نتانیاهو علیه دادستان لاهه

به گزارش recive این انتقاد از سوی «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در متهم کردن «کریم خان» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مطرح شده است.
به نقل از ایسنا این سیاستمدار ارشد اتحادیه اروپا گفت، اتهام‌زنی‌هایی از سوی نتانیاهو تلاشی برای ارعاب این وکیل حقوق بشری است و ادعاهایی مبنی بر یهودستیزی، «هر بار که فردی سخنی می‌گوید که به مذاق نتانیاهو خوش نمی‌آید» مطرح می‌شود.
به نقل از پایگاه خبری جئوپالیتیکس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلامیه دوشنبه گذشته دیوان کیفری بین‌المللی را که حکم دستگیری علیه وی و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صادر کرده بود، محکوم کرد.
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد نشستی بین شورای رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا به‌زودی برای بررسی وضعیت حقوق بشری غزه و تاثیر حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برگزار می‌شود. انتقاد بورل از نتانیاهو در شرایطی مطرح می‌شود که تازه‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در اردوگاه آوارگان رفح، موجی از انتقادهای جهانی را به راه انداخته است.
این در حالیست که اتحادیه اروپا در حال بررسی احیای ماموریت کمک مرزی اتحادیه اروپا در رفح است که از سال ۲۰۰۷، زمانی که حماس کنترل کامل غزه را به دست گرفت، عملیاتی نشده است.
بورل که در نشست ماهانه وزرای خارجه اتحادیه اروپا صحبت می‌کرد، همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را متهم کرد که از ادعاهای نادرست یهودستیزی علیه دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند.
وی پس از این دیداری که با حضور تعدادی از وزرای کشورهای عربی برگزار شد، به خبرنگاران گفت: «آنها به من چراغ سبز سیاسی برای فعال کردن مجدد ماموریت کمک مرزی اتحادیه اروپا در رفح داده‌اند. این می‌تواند نقش مفیدی در حمایت از ورود مردم به غزه داشته باشد.»
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ادامه داد: «اما این باید مطابق با نظر تشکیلات خودگردان فلسطین، مصری‌ها و مقامات اسرائیل انجام شود. ما به تنهایی این کار را انجام نمی‌دهیم. قرار نیست امنیت در مرزها را خودمان به تنهایی بر عهده بگیریم. ما شرکت امنیتی نیستیم.»
بورل همچنین گفت اتحادیه اروپا برای اولین بار با برگزاری نشست شورای اتحادیه اروپا و تل‌آویو، نهادی که تجارت بین دو طرف را هماهنگ می‌کند، برای بحث در مورد وضعیت غزه، احترام به حقوق بشر و تاثیر حکم دیوان بین‌المللی دادگستری بر روی آن موافقت کرده است.

311311

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا