یزد

نیکوکار گمنام 2 زندانی غیرعمد مالی را از زندان یزد آزاد کرد

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، نیکوکار یزدی که اجازه نداد نام و تصویرش حتی برای کسی معلوم شود، مبلغ ۲۱ میلیون تومان را جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا و زمینه آزادی دو محکوم مالی را از زندان فراهم کرد. 

سیدمسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد، در خصوص عملکرد ستاد دیه این استان به خبرنگار فارس، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۲۰مددجو جرائم غیرعمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی با تقدیر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد در خصوص برگزاری جلسات متعدد با شکات و اخذ گذشت رضایتمندانه از آنها افزود: از این تعداد آزادی تعداد ۲۸ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۹۲ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: بدهی این مددجویان مبلغ ۵۲۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۲۹  میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۹۸ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۲۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۸۶ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۱۴ مددجو محکوم نفقه، تعداد ۱۱ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۷ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار و ۲ مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی بودند.  

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به شرایط کرونایی استان در ماه رمضان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در این ایام ستاد دیه اقدام به تهیه و تولید برنامه تلویزیونی ”ماه مهربانی» نموده و جشن‌های گلریزان را نیز به صورت مجازی و اینترنتی برای اولین بار در کشور برگزار نموده و موفق به جذب مبلغ   2 میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در این ماه گردیدیم که این مبلغ جذب شده دو برابر مبلغ اهدایی در سال گذشته است که این خود نشان از تاثیر برنامه های تهیه شده توسط ستاد دیه استان را دارد.

این مقام مسئول با تقدیر از حضور پرشور مردم در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در طول سال گفت: با تبلیغات انجام شده اختصاص هزینه‌های مراسمات ختم، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب طرح ”رضوان» در استان تبدیل به یک فرهنگ حسنه گردیده تا جایی که از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۱ میلیارد تومان ناحیه خیرین در قالب این پویش به ستاد دیه استان اهدا گردیده است.

انتهای پیام/الف/ی


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا