زنجان

مراسم گرامیداشت آیت‌الله حیدری در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله نورالدین حیدری زنجانی نماینده حضرت امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان کردستان در دوران دفاع مقدس بود که پس از عمری جهاد و خدمت به اسلام و انقلاب و  مردم محروم عصر روز پنجشنبه 11 آبان در شهر مقدم به دیار حق شتافت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نورالدین حیدری، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان و ارومیه در دوران دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام حیدری، نخستین نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان که در دوره‌ای نیز رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان بود، وی همچین ریاست بنیاد مسکن، مسؤولیت دادستانی سپاه کردستان، مسؤول پذیرش سپاه و شورای نگهبان را نیز بر عهده داشته است.

آیت‌الله نورالدین حیدری زنجانی در سال ۱۳۱۷ در شهر زنجان به دنیا آمد، وی پس از گذراندن سطوح درسی به‌ عنوان طلبه وارد حوزه علمیه زنجان شد و سپس برای ادامه تحصیل به قم عزیمت کرد.

آیت‌الله حیدری زنجانی در سال ۱۳۵۹ پس از مراجعت به دفتر تبلیغات به درخواست آیت‌الله مدنی برای ماه مبارک رمضان به همراه طلاب دیگر به همدان رفت وی سال‌ها عنوان مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان و ارومیه خدمت کرد. او همچنین پدر شهید احمد حیدری است که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسیده است.

پیش از این نیز کتاب «فرزند کردستان» درباره زندگی‌نامه حجت‌الاسلام حیدری به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی به قلم محمدعلی صدر شیرازی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، محسن فاشارچی استاندار زنجان، سردار محمد تقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای شمال غرب کشور و سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه استان زنجان در پایام‌های جداگانه در گذشت این مجاهد نستوه و عالم ربانی را تسلیت گفتند.

گفتنی است، مراسم گرامیداشت این علم بزرگ و رزمنده دوره دفاع مقدس روز سه‌شنبه از ساعت 14 و 30 تا 16 و 30 در امامزاده سید ابراهیم زنجان با حضور مردم قدرشناس این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2308 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا