زنجان

قلم رسا و بیان شیوای آیت‌الله آملی نشان از طهارت و نفس پاک وی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام میر یعقوب موسوی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت رحلت آیت‌الله حسن زاده آملی اظهار داشت: آیت‌الله حسن زاده آملی، عالمی بسیار بزرگ وارسته و عالمی بی‌نظیر و سالکی گرانقدر بود.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه مرگ حق است و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که فانی نخواهد بود، گفت: مرگ علما ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه است.

وی با بیان اینکه زینت انسان علم و ادب است، تصریح کرد: تیم آن شخصی نست که پدر و مادر خود را از دست داده باشد بلکه یتیم کسی است که علم و ادب نداشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی خداوند در قیامت سه نفر را به عنوان شفیع قرار می‌دهد که در درجه اول انبیاء الهی، علما و شهدا هستند، تصریح کرد: قرار دادن علما در رتبه دوم نشان دهنده جایگاه علما در پیش خداوند تبارک و تعالی است.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه جایگاه علما، جایگاه خلافت رسول و جانشینی پیامبر است، افزود: یکی از همان علما، آیت‌الله حسن زاده آملی است، که عالمی سالک الی الله بود و مقم معظم رهبری از ایشان به عنوان عالم ذوفنون نام بردند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله آملی در علوم مختلف یادگاری‌های فراوانی از خود به جای گذاشته است، افزود: این عالم ربانی 190 اثر از خود به یادگار گذاشته است.

موسوی با بیان اینکه آیت‌الله حسن زاده آملی دنیا طلب، جاه طلب، ریاست طلب و قدرت طلب نبود، تصریح کرد: ایشان از علمای بزرگی استفاده و تلمذ کرده و جایگاه بالا و والایی در بین علما داشته است.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه آیت‌الله حسن زاده آملی از محضر علمای بزرگی استفاده کرده بود، تصریح کرد: قلم فوق العاده رسا و بیان شیوای آیت‌الله حسن زاده آملی نشان از طهارت و نفس پاک وی بود.

مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌الله حسن زاده آملی به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و مدیریت حوزه‌های علمیه استان زنجان برگزار می‌شود.

مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌الله حسن زاده آملی پیش از ظهر امروز در مسجد جامع سید(جامع زنجان) با حضور آیت‌الله سید محمد حسینی زنجان و طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه و شماری از مردم و مسؤولان برگزار شد.

مرحوم آیت‌الله حسن زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در آمل متولد و صبح سوم مهر ماه سال ۱۴۰۰ به علت بیماری ریوی در بیمارستان بستری شد و شب هنگام درگذشت.

انتهای پیام/73002

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا