اردبیل

قایقرانان جوان اردبیلی در مسابقات کشوری خوش درخشیدند

مرتضی قاطع صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: مسابقات روئینگ انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور در رده جوانان با حضور پاروزنان ۱۰ استان در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد که در پاروزنان استان اردبیل موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز تیمی در بخش پسران و کسب جایگاه چهارمی تیمی در بخش دختران شدند.

۱۶۷ پاروزن در سطح استان فعالیت دارند

وی افزود: هیات قایقرانی استان اردبیل در تمامی رده‌های سنی در حال فعالیت و ثبت نام از تمامی علاقمندان در این رشته پر مدال المپیکی مهیج بوده و  در حال حاضر ۱۶۷ نفر در استان در این رشته فعالیت می‌کنند که ۹۸ نفر خانم‌ها و ۶۹ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

رئیس هیات قایقرانی استان اردبیل تصریح کرد:در حال حاضر در رده سنی جوانان و بزرگسالان فعالیت داریم که در بخش آقایان، سالار محسن‌زاده در رشته کانوپولو رده بزرگسالان، معین پوروثوق در رشته آب‌های آرام رده جوانان، عسگر علیپور در روئینگ بزرگسالان و صالح برغمدی در روئینگ رده جوانان فعالیت دارند و صالح برغمدی، ماه بعد برای مسابقات قهرمانی آسیا در کشور کره جنوبی اعزام خواهد شد.

قاطع درمورد تجهیز هیات‌های شهرستان بیان کرد: تجهیز رختکن، سرویس بهداشتی، اسکله ورود به آب، خرید دستگاه ارگومتر برای ورزشکاران شهرستان اردبیل از جمله اقدامات در هیات شهرستان اردبیل بوده است.

وی ادامه داد: در کنار آن تجهیز هیات قایقرانی شهرستان پارس آباد به ۵ عدد قایق، اسکله شناور و یک دستگاه کانتینر انجام یافته و در خصوص شهرستان گرمی نیز تجهیز امکانات به ۵ عدد قایق، ایجاد اسکله ثابت و یک دستگاه کانتینر از جمله اقدامات در این راستای توسعه این ورزش در شهرستان‌ها بوده است.

عدم ایجاد اسکله متحرک از مشکلات اصلی هیات قایقرانی است

رئیس هیات قایقرانی استان اردبیل درمورد مشکلات این هیات بیان کرد: مشکل اصلی هیات در دریاچه شورابیل ایجاد اسکله متحرک بوده و چندین بار تفاهم‌نامه با استانداری و شهرداری منعقد شده ولی متاسفانه تا به امروز هیچگونه اقدامی نشده است.

قاطع گفت: با ایجاد اسکله ما می‌توانیم میزبان مسابقات آسیایی و بین المللی و همچنین میزبانی برپایی اردو برای کشورهای آسیایی غربی و شرقی در نیمه اول سال بخاطر شرایط خوب آب و هوایی باشیم و بهترین درآمدزایی برای ورزش استان داشته باشیم و لذا انتظار می‌رود که مسؤولان همکاری‌های لازم در این راستا را داشته باشند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا