فعالیت مراکز مشاوره در کلانتری ها باعث کاهش ۶۰ درصدی پرونده ها شد
سردار عباسعلی بهدانی فرد در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به نقش مراکز مشاوره نیروی انتظامی در آگاه سازی افراد به عنوان عامل مهم پیشگیری از جرایم، اظهار کرد: این مراکز آنگونه که باید به چشم نمی آیند اما باعث کاهش آمار تخلفات میشوند.
وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع مهم مشاوره در کاهش اختلاف و توجیه افراد عنوان کرد: مشاورههای این مراکز در موضوعات حقوقی، اجتماعی، روان سنجی است و بیشتر پروندههای ارجاع شده به این مرکز در حوزه خانوادگی بوده است.
بهدانی فرد با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای حل و فصل مشکلات مردم، فعالیت مراکز مشاوره فراهم کرده است، گفت: توصیه دارم مردم در شرایط که ناشی از فشارهای شیوع کرونا و تاثیرات آن بر کسب و کار دچار مشکلاتی هستند به مراکز مشاوره ای که در سطح شهر گشایش یافته مراجعه کنند و از رفتارهای هیجانی بپرهیزند.
وی با بیان اینکه مشاوره ها مانع بروز اختلافات و حتی مراجعه به در کلانتریها و پاسگاهها میشوند عنوان کرد: آموزش مهارتهای زندگی در قالب مشاوره فعال با حضور کارشناسان نیروی انتظامی نیز ارائه می شوند.
فرماندهی انتظامی استان یزد با اشاره به کیفیت بالای خدمات مشاورهای نیروی انتظامی و استفاده از نیروهای مجرب در حوزه روانشناسی، اظهارداشت: در سال گذشته بالغ بر سه هزار مشاوره تربیتی، خانوادگی، آموزشی و روانسنجی در مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان ارائه شده است.
بهدانی فرد ادامه داد: کمبود مهارتهای زندگی و عدم توجه به مشاوره موجب افزایش مشکلات اجتماعی از جمله مشکلات خانوادگی، طلاق های عاطفی و …. شده و در نهایت نیاز به مداخله انتظامی خواهد بود.
فرماندهی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: رویکرد فعالیتهای مراکز مشاوره پلیس بر مبنای پیشگیری و ارتقای سلامت روان و افزایش مهارتهای زندگی در بین مراجعان است که تاکنون نیز به خوبی نتیجه بخش بوده است.