یزد

فعالیت مراکز مشاوره در کلانتری ها باعث کاهش ۶۰ درصدی پرونده ها شد

سردار عباسعلی بهدانی فرد در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به نقش مراکز مشاوره نیروی انتظامی در آگاه سازی افراد به عنوان عامل مهم پیشگیری از جرایم، اظهار کرد: این مراکز آنگونه که باید به چشم نمی آیند اما باعث کاهش آمار تخلفات می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع مهم مشاوره در کاهش اختلاف و توجیه افراد عنوان کرد: مشاوره‌های این مراکز در موضوعات حقوقی، اجتماعی، روان سنجی است و بیشتر پرونده‌های ارجاع شده به این مرکز در حوزه خانوادگی بوده است.

بهدانی فرد با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای حل و فصل مشکلات مردم، فعالیت مراکز مشاوره فراهم کرده است، گفت: توصیه دارم مردم در شرایط که ناشی از فشارهای شیوع کرونا و تاثیرات آن بر کسب و کار دچار مشکلاتی هستند به مراکز مشاوره ای که در سطح شهر گشایش یافته مراجعه کنند و از رفتارهای هیجانی بپرهیزند.

وی با بیان اینکه مشاوره ها مانع بروز اختلافات و حتی مراجعه به در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها می‌شوند عنوان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در قالب مشاوره فعال با حضور کارشناسان نیروی انتظامی نیز ارائه می شوند.

فرماندهی انتظامی استان یزد با اشاره به کیفیت بالای خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی  و استفاده از نیروهای مجرب در حوزه روانشناسی، اظهارداشت: در سال گذشته بالغ بر سه هزار مشاوره تربیتی، خانوادگی، آموزشی و روان‌سنجی در مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان ارائه شده است.

بهدانی فرد ادامه داد: کمبود مهارت‌های زندگی و عدم توجه به مشاوره موجب افزایش مشکلات اجتماعی از جمله مشکلات خانوادگی، طلاق ‌های عاطفی و …. شده و در نهایت نیاز به مداخله انتظامی خواهد بود.

فرماندهی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: رویکرد فعالیت‌های مراکز مشاوره پلیس بر مبنای پیشگیری و ارتقای سلامت روان و افزایش مهارت‌های زندگی در بین مراجعان است که تاکنون نیز به خوبی نتیجه بخش بوده است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا