اردبیل

فارس من| ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها در مسیر خلخال – اسالم بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در هفته‌های گذشته ممنوعیت تردد اتوبوس‌ در جاده خلخال – اسالم با اعتراض مردم به خصوص رانندگان و مسافران در فضای مجازی مطرح شد؛ تصمیمی که از نظر خیلی‌ها عجولانه و نامعقول بوده و ضربه بزرگی به اقتصاد و گردشگری شهرستان خلخال خواهد زد.

مردم شهرستان از این موضوع نگران و ناراحت هستند، به طوری‌که احمد حسنی راننده پایه یک، جاده خلخال به اسالم را یکی از زیباترین جاده‌های کشور می‌داند و اعتقاد دارد؛ این جاده هر چند در تلاقی دو استان گیلان و اردبیل قرار گرفته ولی رونق شهرستان خلخال از همین جاده است و از این پس گردشگران در جاده‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

رانندگان خط تعاونی خلخال نیز با اشاره به این‌که روزانه بیش از ۳۰ اتوبوس از شهرستان خلخال، کلور، هشجین و کوثر عازم تهران هستند و تنها مسیر ارتباطی از طریق سرچم است، گفت: در بازگشت از تهران اگر اتوبوسی مسافر تالش، اسالم و یا رشت داشته باشد متاسفانه باید از راه سرچم به شهرستان خلخال بیاید و آن وقت مسافرین در مقصد سرگردان خواهند شد.

وی با احترام به دستور پلیس راه مبنی بر ممنوعیت تردد اتوبوس ادامه داد: پلیس راه به جای ممنوع کردن تردد اتوبوس به فکر ممنوع کردن تردد کامیون‌ها باشد که روزانه عبور ۴۰۰ کامیون از این مسیر و حمل شن و ماسه، جان مردم را نیز به خطر می‌اندازند.

ممنوعیت تردد اتوبوس در مسیر خلخال – اسالم به جلسه شورای اداری شهرستان خلخال کشید و مسؤولان شهرستان از جمله امام جمعه و فرماندار خلخال مخالفت و نگرانی خود را اعلام کردند مسؤولان شهرستان معتقد هستند این تصمیم عجولانه و غیرکارشناسی است.

نارضایتی مردم خلخال از ممنوعیت تردد اتوبوس در جاده اسالم

به طوری‌که سیدجواد یحیی‌زاده، سرپرست فرمانداری شهرستان خلخال در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به مقصد گردشگری بودن جاده خلخال به اسالم و تصمیم عجولانه و نامعقول در خصوص ممنوعیت تردد از این جاده را شایسته ندانست و اظهار کرد: مردم شهرستان از این تصمیم ناراضی و نگران هستند.

وی افزود: تنها راه ارتباطی شهرستان خلخال به استان گیلان از این راه بوده و مردم خواستار تردد مجدد اتوبوس‌ها از این مسیر هستند.

جاده اسالم شاهرگ گردشگری و حیاتی مردم خلخال است

حجت‌الاسلام کریم اسدی، امام جمعه خلخال نیز در این جلسه با اشاره به این که رونق شهرستان خلخال و کسب‌وکار اهالی با سفر از این جاده به مرکز کشور و استان گیلان انجام می‌پذیرد، ممنوعیت تردد اتوبوس از این جاده را شایسته مردم خلخال ندانست و گفت: این موضوع را با جدیت از مقام عالی استان پیگیر بوده و خواستار رفع محدودیت و ممنوعیت تردد اتوبوس از این مسیر هستم.

وی افزود: چشم‌انداز گردنه الماس و این جاده جنگلی، زبانزد عام و خاص در کشور و خارج از کشور است و این گونه تصمیم‌ها ضربه‌ای بزرگ به توسعه حوزه گردشگری شهرستان و استان است.

امام جمعه خلخال بیان کرد: چرا جلوی تردد کامیون‌های حمل و شن ماسه گرفته نشده و ممنوعیتی اعمال نمی‌شود اما برای اتوبوس‌ها این قانون عملی شده است و باید سریعا دستگاه متولی پاسخگو باشد.

اما این موضوع در روزهای اخیر به‌عنوان یکی از سوژه‌های فارس من نیز ثبت شد و بعد از درج موضوع «ممنوعیت تردد اتوبوس در جاده خلخال_اسالم ضربه به گردشگری منطقه است» در سامانه فارس من و حمایت آن، آخرین وضعیت را از مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل پیگیری کردیم.

کلیم‌الله وثوقی در مورد مسدود شدن مسیر خلخال به اسالم به روی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و اتوبوس‌ها اظهار کرد: این تصمیم به خواست پلیس راه به علت نا ایمن بودن مسیر گرفته شد.

وی با بیان این‌که براساس نامه پلیس راه ما هم از شرکت‌های حمل‌ونقل خواستیم از تردد در این مسیر خودداری کنند ولی حال حاضر رایزنی جهت یک تصمیم کارشناسی شده را انجام می‌دهیم‌ تشریح کرد: اگر با درخواست موافقت نمی‌کردیم با بروز کوچکترین تصمیم راهداری مقصر قلمداد می‌شد.

وثوقی مسیر خلخال – اسالم را ایمن ندانست و عنوان کرد: این راه در حال حاضر ایمنی مناسب برای تردد اتوبوس‌ها را ندارد بنابراین به احتمال زیاد برای تردد اتوبوس‌ها محدودیت زمانی در نظر گرفته شود؛ یعنی با تشخیص پلیس راه در شرایط جوی مناسب ممنوعیت تردد لحاظ نشود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: موضوع فوق در شورای ترافیک خلخال تصویب نشده است بنابراین ماهم پیگیر هستیم تا در استان تصمیم بهتر و جامع‌تری گرفته شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا